چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
خانه اندیشمندان در اختیار همه طیف‌های فکری قرار می‌گیرد/ توسعه فعالیت‌های اشتراکی؛ سیاست شهرداری

شهردار تهران، بهره‌مندی اشتراکی از خانه اندیشمندان را سیاست مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: به مجموعه‌ها و طیف‌های فکری مختلف امکانات می‌دهیم؛ آن‌ها می‌توانند به‌طور رسمی حرف‌ خودشان را مطرح کنند.

علیرضا زاکانی، در حاشیه جلسه هیئت دولت، درباره خانه اندیشمندان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: موضوع خانه اندیشمندان علوم انسانی، اصلا ماجرایی نبود که بگوییم خاتمه پیدا کرده یا خاتمه پیدا نکرده است.
 
وی با بیان این مطلب که خانه اندیشمندان دارایی شهرداری است، افزود: سیاست درباره نحوه استفاده از خانه اندیشمندان و سایر مجموعه‌های شهرداری که دست دیگران است،‌ سیاست بهره‌مندی اشتراکی است تا یک طیف و مجموعه، یک بخش بزرگی از شهر را همسو با امیال خود در اختیار بگیرد؛ بنابراین درباره خانه اندیشمندان نیز رویکرد اصلی، این بود که مجموعه دراختیار اندیشمندان علوم انسانی از همه طیف‌ها، قرار بگیرد.  
 
شهردار تهران ادامه داد: شهرداری اعلام کرد، امکانات مختلف از‌جمله اتاق برای فعالیت و دیگر پشتیبانی‌ها و خدمات را در اختیار دوستان قرار خواهیم داد اما آن‌ها تنها نیستند بلکه کسانی دیگر هم هستند؛ در مسیر قانونی این اتفاق می‌افتد.
 
زاکانی درباره برخی انتقاد‌‌ها به نحوه ورود به خانه اندیشمندان بیان کرد: این افراد وظیفه قانونی خود را انجام دادند. ناظر شهرداری در این خانه، معاونت فرهنگی و اجتماعی است. اظهار‌نظر‌کنندگان از ماجرای واقعی اطلاع دقیقی نداشتند. می‌دانیم وقتی موضوعات در جو‌سازی‌ رسانه‌ای یا به‌ شیوه غیر‌کارشناسی مطرح می‌شود، شاید یک فرد فرهیخته و اندیشمندی هم اظهار‌نظر کند اما اطلاعات صحیحی به او نرسیده باشد و در این موضوع، این اتفاق ـ اظهار‌نظر غیر‌کارشناسی ـ مکرر افتاد.
 
شهردار تهران با تأکید بر توجه مدیریت شهری به مقوله اندیشه گفت: مباحث حوزه اندیشه برای مجموعه مدیریت شهری اساسی است. رویکرد شهرداری به سمت برگزاری فعالیت‌های اشتراکی درحال برنامه‌ریزی است؛ همچنین به مجموعه‌ها و طیف‌های فکری مختلف امکانات می‌دهیم؛ آن‌ها می‌توانند به‌طور رسمی حرف‌ خودشان را مطرح کنند اما این مجموعه در حقیقت در اختیار صد‌ در صد یک فرد قرار نگیرد؛ علاوه‌براینکه واگذاری کامل این مجموعه خلاف قانون بود؛ به‌عبارت دیگر هیچ مسیر قانونی طی نشده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها