جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
قم در حوزه ادبیات کودک و نوجوان پیشتاز است

قم- سیدسعید هاشمی نویسنده و شاعر با اشاره به جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در استان قم، بیان کرد: قم در حوزه ادبیات کودک و نوجوان پیشتاز است.

سیدسعید هاشمی در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان «قاصدک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با بیان اینکه امروز جایگاه ادبیات کودک و نوجوان ما خوب است، گفت: الان جایگاه ادبیات کودک و نوجوان خیلی خوب و شناخته شده است، برخلاف دوره قبل از انقلاب که شعر کودک نداشتیم و خیلی کمرنگ بود.
 
وی ادامه داد: بعد از انقلاب شعر کودک کمی به خودش رنگ گرفت اما امروزه در دانشگاه‌ها این رشته تدریس می‌شود. موسسات مختلف برنامه آموزشی دارند و این نشان می‌دهد شعر و داستان کودک در دید مردم پذیرفته شده است.
 
هاشمی تصریح کرد: این دوره خیلی دوره خوبی بود. از اقصی نقاط کشور ایران شعرا جمع شده‌اند و برای اینکه بتوانند با پیشرفت شعر آشنا شوند دور هم گرد آمدند. من فکر می‌کنم خیلی برای این دوره زحمت کشیده شده است و انشاالله نتایج خیلی مثبتی خواهد داشت.
 
این شاعر افزود: فکر می‌کنم ادبیات کودک و نوجوان ما نسبت به کشورهای اطراف خیلی جلوتر است و آینده بهتری دارد. مثلاً در کشورهای عربی یا حوزه خلیج فارس به جز مصر که تعداد کمی نویسنده کودک دارد، ادبیات کودک جدی نداریم. ادبیات کودک ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی در بعضی جاها برابری می‌کند و در برخی موارد ما جلوتر هستیم.
 
هاشمی درباره جایگاه ادبیات قم، یادآور شد: جایگاه قم سال‌هاست به عنوان پایگاه دوم ادبیات کشور کودک و نوجوان شناخته شده است و قطب دوم ادبیات است. این مهم به دلیل وجود اساتید، ناشران‌های تخصصی و مجلات ویژه کودکان در قم است. من فکر می‌کنم قم همیشه در مسئله ادبیات کودک و نوجوان پیشتاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها