پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
ویژه‌برنامه «عصر آذر» برگزار شد/ امضای تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه علمی کاربردی یزد

یزد- برگزاری ویژه برنامه «عصر آذر» و امضای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد از جمله مهم‌ترین خبر‌های فرهنگی، ادبی این هفته استان یزد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یزد، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و سالروز درگذشته مهدی آذریزدی پدر قصه‌های کودکان و نوجوانان ویژه برنامه‌های مختلفی در استان یزد برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه « عصر آذر » تا امضای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد از جمله مهم‌ترین خبر‌های فرهنگی، ادبی این هفته استان یزد بود.

برگزاری ویژه برنامه «عصر آذر» با حضور زهرا عبدی و مسلم ناصری در کتابخانه مرکزی استان یزد

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه «عصر آذر» با حضور زهرا عبدی و مسلم ناصری در کتابخانه مرکزی استان یزد برگزار شد.

محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت استاد مهدی آذریزدی نویسنده نام‌آشنای ایران و خالق مجموعه آثار پر طرفدار « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» که روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به نام‌ایشان نامگذاری شده‌است با تشریح برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام در حوزه کودک و نوجوان افزود: چنین نشست‌هایی با هدف آشنایی بیشتر اعضا با نویسندگان استانی و کشوری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ایجاد زمینه شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان در زمینه نویسندگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.
 

وی در ادامه از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: مراحل طراحی و تأیید این پروژه برای انجام در شهر میراث جهانی یزد انجام شده‌است و کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان تحت عنوان «هدهد سفید» در برخی از استان‌ها هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که استقبال خوبی از طرف اعضا و خانواده‌های آنان انجام شده‌است.

رفیعی در پایان با بیان اینکه رویکرد کتابخانه‌های عمومی دیگر فقط ارائه خدمات‌امانت و کارکرد سالن مطالعه نیست گفت: امروزه کتابخانه‌ها پایگاه و باشگاه‌های اجتماعی هستند و ما با این نگاه، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی را در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار داریم.

در ادامه این نشست زهرا عبدی؛ نویسنده نام‌آشنای کودک و نوجوان با اشاره به اینکه حضور در کنار کودکان، نوشتن درباره کودکان و برای کودکان یک حس شیرین و بی‌نظیر است گفت: هشتاد درصد شخصیت یک فرد، در دوران کودکی شکل می‌گیرد و ما به اثرگذاری بر شخص در این دوران، بسیار‌امیدواریم.

نویسنده مجموعه «قصه‌های من و رایا» با تأکید بر اینکه وقتی نویسنده برای مخاطب بزرگسال می‌نویسد، احساس نزدیکی به آن فضا دارد و مسائل بزرگسالان را درک می‌کند بیان کرد: اما وقتی یک بزرگسال می‌خواهد از دوران کودکی بنویسد باید از دورانی که از آن گذر کرده بنویسد. در ثانی برای نسلی که با او هم نسل نیستند! پس باید تلاش کند کودک نسل امروز را خوب بشناسد و زبان کودک را بیاموزد تا بتواند با او ارتباط برقرار کند.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد تفاهم‌نامه امضا کردند

به‌منظور استفاده حداکثری از تجارب، منابع و ایجاد هم‌افزایی میان مراکز فرهنگی و آموزشی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه علمی کاربردی استان یزد امضا شد.
 

محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری میان دو نهاد آموزشی و فرهنگی ابراز داشت: امروزه کتابخانه‌های عمومی بستر ایجاد فضای متفاوت آموزشی و تعامل بیشتر اعضا شده‌است و برگزاری کارگاه‌های مختلف همچون کسب‌وکار‌های کوچک و خانگی یکی از آن اتفاقات جدید اما ارزنده و مؤثر در جامعه است که با استقبال خوب اعضا و مربیان حرفه‌ها روبرو بوده‌ایم که این خدمات جدید با توجه به تجربه‌های موفق کتابخانه‌های عمومی کشور‌های پیشرفته در حال انجام است.

برگزاری نشست « پای هم‌نشینی با کتاب» در شهرستان میبد

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، کارگاه نویسندگی خلاق با عنوان «پای هم نشینی با کتاب» با حضور مسلم ناصری و زهرا عبدی از نویسندگان برجسته کشوری در کتابخانه مرکزی میبد برگزار شد.

این نشست با حضور دو تن از نویسندگان نام‌آشنای حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان کارگاه نویسندگی خلاق با عنوان «پای هم‌نشینی با کتاب» با شرکت اعضای کتابخانه مرکزی میبد و علاقه‌مندان به نویسندگی همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.
 

اسماعیل سعادت؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد ضمن تبریک این روز و خوشامدگویی به می‌همان این نشست، اظهار‌امیدواری کرد که نویسندگان میبدی و همچنین کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی از برگزاری این کارگاه و نشست صمیمی با نویسندگان به خوبی بهره‌مند شوند.

نشست صمیمانه اصحاب قلم و نویسندگان کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد

حامد عطارها معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد  هدف از برگزاری این نشست را ارج نهادن به مقام صاحبان قلم و معرفی « مهدی آذر یزدی»، بابای قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب برشمرد و گفت: به مناسبت روز قلم برای اولین بار در کتابخانه عمومی مرکزی یزد یک نشست صمیمانه برای نویسندگان کودک و نوجوان و نویسندگانی که برای کودکان ونوجوانان می‌نویسند برگزار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط