دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تقویت خودباوری در «کوهیار»

کتاب «کوهیار» نوشته زهرا محمودیان با تصویرگری مهدی بادیه‌پیما از سوی انتشارات مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدمریم به مهمان‌های ناخوانده عادت داشت؛ در کودکی، پدرش و بعد از ازدواج، پهلوان‌سجاد با لبخند، میزبانی دوست و دشمن و آشنا و غریبه را می‌کردند؛ اما این اولین‌بار بود که کوهیار مهمان به خانه می‌آورد. همین رفتارها بود که سیدمریم را دلگرم می‌کرد به این که کوهیار شبیه پدرش است؛ نه آن پسرک خرابکاری که مردم شکایتش را می‌آورند.
اما زندگی به همین سادگی هم نبود و مراد، طلبکار سمجی بود که دست از سر این خانواده برنمی‌داشت و وقت و بی‌وقت مزاحم سیدمریم می‌شد. کوهیار که بعد از مرگ پدرش خود را مرد خانه می‌دانست، در تلاش بود کاری کند تا پول مراد را جور کند... حالا باید ببینیم که کوهیار چه کاری از دستش برمی‌آید!
این‌کتاب برای درک اهمیت خانواده، مقابله با مشکلات و سختی‌ها و پرورش و تقویت خودباوری بسیار مناسب است.
 
در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم:
«صدای خروس، مغز کوهیار را زیر و رو می‌کرد. خروس سیاه لبه ایوان ایستاده بود و آن‌قدر در حس فرو رفته بود که قصد نداشت کنسرت صبحگاهی‌اش را تمام کند. کوهیار با عصبانیت پتو را کنار زد. هنوز خستگی اتفاقات دیروز در جانش باقی مانده بود. هرچه خودش را کش و قوس داد فایده نداشت. خستگی بدجور به تنش نشسته بود؛ درست مثل کبودی‌هایی که از دیروز روی تنش جا خوش کرده بودند.».
 
انتشارات مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) کتاب «کوهیار» نوشته زهرا محمودیان با تصویرسازی مهدی بادیه‌پیما را در ۱۰۴ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و به بهای ۶۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها