سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
۵۰ سال خاطرات عکاس شیرازی منتشر شد

فارس- منصور صانع عکاسی شیرازی با کتاب «شیراز در یاد من»‌ خاطرات خود را به همراه عکس در اختیار علاقه‌مندان این شهر تاریخی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز،، کتاب «شیراز در یاد من» ۷ خرداد ۱۴۰۲ از سوی انتشارات ادیب مصطفوی به بازار نشر آمد.
 
در این کتاب منصور صانع به روال آنچه روزنوشت‌های فضای مجازی این سال‌ها پیشه کرده است خاطرات کودکی و نوجوانی خویش را قلمی کرده است و در مقدمه این کتاب آنچنان که گفته است کسب‌وکارها،‌ اماکن و شخصیت‌های ۵۰ سال گذشته شیراز را مرور کرده است.
 
صانع در این اثر ۱۹۹ صفحه است با زبانی شیرین و لهجه شیرازی به بیان خاطرات خود پرداخته و آن گونه که در مقدمه اشاره کرده «ادای دینی است به شیراز خوب ما،‌و اگر مرا به عنوان یک نویسنده تازه کار در نظر بگیرید نوشته‌های شیرینی است، سعی کرده‌ام همان چیزهایی که به تصورم می‌آید را روی کاغذ بیاورم...».
 

او در صفحات نخستین این کتاب آلبومی از نقش آفرینان خاطرات کودکی را به مخاطب ارایه کرده و در ادامه هر صفحه را به خاطره‌ای از شیراز اختصاص داده است.
 
صانع در صفحات پایانی این کتاب برای اینکه خواننده را بیشتر در حال و هوای شیراز دهه چهل و پنجاه خورشیدی قرار دهد شماری عکس از شیراز آن روزها قرار داده است. همچنین ستونی بنام انتقادها از روزنامه پارس به همت زنده‌یاد فضل‌الله شرقی را منتشر کرده است.
 
یکی دیگر از بخش‌های جذاب کتاب «شیراز در یاد من» واژگان شیرازی در خاطره‌هاست که نویسنده عنوان کرده «پس از تدوین نهایی کتاب به این فکر رسیدم که شاید یک غیر شیرازی بخواهد با خواندن این کتاب در خاطره‌ها سهیم شود و یا حتی خود شیرازی‌ها به خاطر کمتر استفاده کردن خیلی از اصطلاحات در سال‌های اخیر، معنای آن را ندانند و نتوانند با کتاب ارتباط برقرار کنند، به همین خاطر بر آن شدم که در این بخش هر خاطره‌ای را بر اساس عنوان و صفحه یا توضیح نکات ابهام برانگیز بیاورم که همه به یکسان از مطالب کتاب استفاده کنند.»
 
به گزارش ایبنا؛ کتاب «شیراز در یاد من» در یک‌هزار نسخه با مدیریت هنری رضا عابدی، صفحه‌آرایی سحر فکرپور در قطع وزیری به بهای ۲۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها