چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
نمایشگاه کتاب تهران رویدادی خانواده‌محور است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در دیدار طلاب جامعه‌المصطفی، نمایشگاه کتاب تهران را رویدادی خانواده‌ محور معرفی کرد و گفت: این رویداد در کشورهای دیگر بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) جمعی از طلاب «جامعه المصطفی العالميه» با ۱۰ ملیت مختلف، با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب به همه مسلمانان جهان تعلق دارد، گفت: برای استفاده از ظرفيت‌هایی كه در جامعه‌المصطفی وجود دارد آمادگی داریم.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه رویدادی مانند نمايشگاه كتاب كه خانواده‌ها را با موضوع کتاب کنار هم جمع‌ و چنین اجتماع بزرگی ایجاد کند، در کشورهای دیگر بی‌نظیر است، عنوان کرد: موجب افتخار است كه چنين بلوغی در جامعه شيعه ايران وجود دارد که بدون دعوت يا گزينش خاصی شكل می‌گيرد. 

در اين ديدار سيدعبدالله عنداه از كشور ساحل عاج، ضمن تشکر از مسئولان برگزارکننده نمايشگاه كتاب گفت: عالم شدن بدون كتاب امكان‌پذير نيست و با توجه به اينكه طلاب این مجمع علاقه‌مندی زیادی به کتاب دارند، اميدواريم تسهيلاتی براي خريد كتاب طلاب در اين نمايشگاه فراهم شود. 

شبير نعيم، از طلبه‌های پاکستان با اشاره به اهمیت موضوع کتاب گفت: ملتی كه با كتاب در ارتباط است؛ علاوه‌بر پيشرفت، توان مقابله و ایستادگی دربرابر دشمنان نیز از این طریق افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری نمایشگاه کتاب می‌توان رشد علوم مختلف را در یک کشور سنجید گفت: ايران اين فرصت را برای خود مهيا كرده‌ است. 

وی با بیان اینکه نمايشگاه کتاب در كشورهایی مانند تركيه، عربستان و امارات هم برگزار می‌شود، عنوان کرد: حمایت‌هایی که در ایران از این نمایشگاه صورت می‌گیرد در آنجا وجود ندارد. حمايت و بازديد مقام معظم رهبری و ديگر مسئولان از نمايشگاه كتاب در ايران موجب می‌شود مردم به اين سمت سوق داده شوند. 

به گزارش ایبنا، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به ‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها