شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
یادمان مرحوم آذریزدی در خرمشاد یزد به بهره‌برداری رسید

یادمان مهدی آذریزدی پس از سال‌ها انتظار همچنین سردیس پیرقصه‌گوی ایران با حضور استاندار یزد در محله خرمشاد یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد، یادمان مهدی آذریزدی، پیرقصه‌گوی ایران بالاخره پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر به همت و همکاری شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و شهرداری منطقه 4 و با حضور استاندار یزد و مسئولان استانی در حسینیه خرمشاد یزد رونمایی شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم گفت: مقبره آذریزدی یکی از دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر بود که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری یزد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اینجا احترام به یک بنا نیست و احترام به هنر، فرهنگ، شعر و اصالت است و شخصیتی در این منطقه آرمیده که رهبر معظم انقلاب وی به‌عنوان یک ادیب، شاعر و نویسنده و کارشناس حاذق می‌دانند.


استاندار یزد بیان کرد: این اقدام ارزشمند امروز به بار نشست، اما این ابتدا و مقدمه کار است و باید ادبیات کودک و نوجوان کشور که پیشران آن افرادی مانند آذریزدی هستند، را توسعه دهیم و این استان محور توسعه ادبیات کودک و نوجوان شود.

کشفی، مدیر منطقه چهار یزد در این مراسم گفت: امروز یادمان مرحوم آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان رونمایی می‌شود که افتخار محسوب می‌شود. آذریزدی، نگینی برای کشورمان است که‌ امیدواریم این یادمان بتواند گامی  برای گرامیداشت وی باشد. این حرکت‌ها مایه افتخاری برای استان و شهر و مردم ما است.

ابوالقاسم محیی‌الدینی شهردار یزد نیز در این مراسم گفت: این المان به مدت 13 سال معطل مانده بود که با همکاری هیئت امنا و شهرداری و بررسی‌های مختلف، طرح اصلی تایید و با پیگیری‌های لازم این اقدام نهایی شد.
 

وی افزود: حدود یک میلیارد و نیم میلیون تومان برای این المان هزینه شده است که‌ امیدواریم جایگاهی برای اصحاب فرهنگ و هنر استان و کشور باشد.

در پایان این مراسم نیز از سردیس مرحوم آذریزدی رونمایی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط