سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
ماجراهای «بیلی و هیولاهای فسقلی» منتشر شد

کتاب‌های فندق (واحد کودک نشر افق) جلد اول و دوم مجموعه «بیلی و هیولاهای فسقلی» به قلم زانا دیویدسون را با ترجمه شیدا میرزایی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بیلی، پسربچه‌ای است که از هیولاها می‌ترسد و مطمئن است که آنها در تاریکی شب موقع خوابیدن به سراغش می‌آیند؛ به این دلیل سعی می‌کند تمام شب بیدار بماند تا یک‌وقت هیولاها سروقتش نیایند و اذیتش نکنند. بیدار ماندن واقعا کار سختی است. چشم‌های بیلی از شوق خوابیدن بسته می‌شود که یکهو صدای جیغ‌جیغ و جیرجیر می‌شنود و متوجه می‌شود که ردپاهای بنفشی در اتاق‌خوابش پیدا شده است. هیولا؟ هیولای بنفش؟ ترس بیلی از هیولاها درست بود؟ آنها واقعا ترسناک‌اند؟
ماجراهای «بیلی و هیولاهای فسقلی» از همین شب شروع و او وارد دردسرهایی می‌شود که در عین چالش‌برانگیز بودن، بامزه و خنده‌دار هم هستند. بیلی در جلد اول و دوم این مجموعه با هیولاها آشنا می‌شود و می‌داند هر کدام‌شان چه ویژگی‌های جالب و دردسرسازی دارند و سعی می‌کند اوضاع را کنترل کند.
 
این مجموعه با رنگ‌های زنده و روشن، تصاویر بامزه و خنده‌دار، متن کوتاه و آسان‌خوان یک تجربه‌ی بی‌نظیر کتابخوانی را برای کودکان می‌سازد، به‌ویژه اگر از تاریکی بترسند. آنها دیگر هر شب به جای گریه و ناراحتی با خنده و شادی به استقبال شب خواهند رفت و شاید هم علاقه‌مند شوند برای خودشان هیولاهای ریزه‌میزه بسازند و خیال‌پردازی کنند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«بازل براون دستش را دراز کرده بود تا همان بشقاب سیب‌زمینی را بردارد... حالا شیپوری توی سینی او بود. اگر بیلی کاری نمی‌کرد، بازل شیپوری را می‌خورد. بیلی به آرامی گفت: "ببین، اگر جای تو بودم، آن سیب‌زمینی را نمی‌خوردم. خودم دیدم که یک... چیز... هوووم... عنکبوت روی آن بود."
بازل گفت: "حرفت را باور نمی‌کنم. تو امروز واقعاً عجیب‌وغریب شده‌ای." و به بشقابش نگاه کرد... بیلی نزدیک بود از ترس سکته کند. تا بازل خواست برگ کاهو را بردارد و دنبال عنکبوت بگردد، بیلی دستش را دراز کرد و بشقاب را قاپید. شیپوری.... پرت شد هوا، چرخی زد و ... تِلپی... افتاد توی ظرف خوراک لوبیا.»

مجموعه «بیلی و هیولاهای فسقلی» را زانا دیویدسون نوشته و ملانی ویلیامسون به زیبایی تصویرگری کرده است. کتاب‌های فندق (واحد کودک نشر افق) تاکنون جلد اول و دوم این مجموعه را با عناوین «هیولاها در تاریکی» و «هیولاها در مدرسه» با ترجمه شیدا میرزایی برای کودکان منتشر و راهی کتابفروشی‌های کشور کرده است.

جلد اول و دوم مجموعه «بیلی و هیولاهای فسقلی» هر کدام در 80 صفحه مصور رنگی و به قیمت 80 هزار تومان راهی کتاب‌فروشی‌ها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها