جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
عزت الله انتظامي در نمايشگاه كتاب تهران

«عزت الله انتظامي» بازيگر پيشكسوت سينما عصر روز گذشته با حضور در مصلاي بزرگ تهران، از بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ديدن كرد. به گفته مدير مسئول نشر«افراز» كتاب «جادوي صحنه» يا زندگي تئاتري عزت‌الله انتظامي اواخر تابستان به چاپ سوم مي رسد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «عزت الله انتظامي» بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون عصر روز گذشته (پنجشنبه 19 ارديبهشت ماه) با حضور در نمايشگاه كتاب تهران از غرفه هاي  شبستان مصلا ديدن كرد.

عزت الله انتظامي كه به عنوان مهمان ويژه نشر «افراز» در نمايشگاه بيست و يكم حضور يافته بود، با استقبال ناشران و بازديدكنندگان  مواجه شد.

«اعظم كيان افراز» مدير مسئول نشر «افراز» درباره دعوت از انتظامي در نمايشگاه كتاب تهران، گفت: چاپ و انتشار كتاب «جادوي صحنه» يا "زندگي تئاتري عزت‌الله انتظامي" بهانه اي شد تا از اين بازيگر پيشكسوت سينما درخواست كنيم با حضور در نمايشگاه كتاب از غرفه ما هم ديدن كند.

وي در خصوص چاپ و انتشار كتاب «جادوي صحنه»،خاطرنشان كرد: استقبال از اين كتاب بسيار رضايت بخش بوده است، به همين دليل اين كتاب را اواخر تابستان سال جاري به چاپ سوم مي رسانيم.

در كتاب «جادوي صحنه» كه به پنج بخش تقسيم شده‌، سير تحول بازيگري عزت‌الله انتظامي در تئاتر  بررسي شده است. در بخش يكم: ‌‌عزت‌الله انتظامي به عنوان كنترلچي وارد تئاتر مي‌شود و با پيش پرده خواني بازي را آغاز مي‌كند. بعدها سر از تئاتر درمي‌آورد و آشنايي او با عبدالحسين نوشين باعث مي‌شود تا با تئاتر جدي آشنا شود.

سفر به آلمان و ديدن آموزش‌هاي بازيگري و بازگشتش به ايران به بازيگري او فراز و نشيب بسيار مي‌دهد. بازي در تئاتر 25 شهريور(سنگلج) نقطه اوج بازيگري عزت‌الله انتظامي محسوب مي‌شود. در بخش دوم، ‌‌درباره شرايط بازي و تئاتر در آن سال‌ها صحبت شده است.
بخش سوم، پيش پرده خواني نام دارد كه از تجربيات و ديده‌ها و شنيده‌هاي عزت‌الله انتظامي شكل گرفته است. در بخش چهارم، از نگاه منتقدان، سه نقد از رضا براهني(رويا، جنون و جنايت)، جواد مجابي(صداقت بشري در نيروي مشكوك) و پرويز ممنون(ورزيلي‌هاي بدون چوبدست) درج شده است.

در بخش پنجم(نمايش نگاري) دو فهرست از نمايش‌هاي صحنه‌اي و نمايش‌هاي تلويزيوني عزت‌الله انتظامي به عنوان بازيگر و كارگردان آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط