یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
نقد و بررسی کتاب «دانشنامه امام حسین(ع)»

به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان کتاب «دانشنامه امام حسین(ع)» توسط کارشناسان علوم دینی نقد و بررسی می‌شود./

محمد صادق افراسیابی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اباعبدالله‌الحسین(ع) هر هفته دوشنبه‌ها برنامه نقد و بررسی یا رونمایی یکی از کتاب‌های مرتبط با این ایام را برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: برخی از این کتاب‌ها  نخستین بار رونمایی می‌شوند و تعدادی از کتاب‌های قدیمی نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. 

افراسیابی یادآور شد: دوشنبه این هفته(11 آذرماه) کتاب «دانشنامه امام حسین(ع)» توسط کارشناسان علوم دینی نقد و بررسی خواهد شد.

وی گفت: دانشنامه امام حسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام  سیدمحمد طباطبائی‌نژاد و سید روح‌الله طبایی (مولفان کتاب) معرفی و توسط حجت‌الاسلام  سیدحسن فاطمی نقد و بررسی خواهد شد.

وی درباره این دانشنامه اظهار کرد: این اثر به همت آیت‌الله  محمد محمدی ری‌شهری در 15  جلد به دو زبان فارسی و عربی به موضوعاتی مانند «فضیلت ویژگی‌های امام حسین(ع)»، «دلایل امامت امام حسین(ع)»، «وقایع پس از شهادت امام حسین(ع)»، «بازتاب شهادت امام حسین(ع)» و «حکمت‌های رسیده از امام حسین(ع)» اختصاص دارد و جامع‌ترین کتابی به شمار می‌آید که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی سومین پیشوای شیعیان را بررسی کرده‌است.

افراسیابی ادامه داد: کتاب‌های «مسافر کربلا» به قلم سیدمهدی شجاعی، «ده قصه عاشورایی برای بچه‌ها» به قلم فریبا کلهر و کتاب «چهل توفان» به قلم علی بوذری، هفته‌های آینده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نقد و بررسی خواهند شد. 

مراسم نقد و بررسی کتاب «دانشنامه امام حسین(ع)» ساعت 15 دوشنبه(11آذرماه) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، نبش ارغوان شرقی برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود نشست نقد و بررسی این کتاب 27 آبانماه برگزار شود که  به تعویق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط