دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
رونمایی از مجموعه 15 جلدی دانشنامه امام حسین(ع)

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از رونمایی مجموعه 15 جلدی دانشنامه امام حسین(ع) خبر داد./

محمدصادق افراسیابی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این دانشنامه به همت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری و گروهی از مولفان در موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث تولید شده‌است.

وی افزود: در نظر داریم به همت دو تن از منتقدان و اعضای کانون‌های تخصصی قرآن و عترت مساجد استان تهران، علاوه بر رونمایی از دانشنامه امام حسین(ع) آن را نقد و معرفی کنیم. 

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران یادآور شد: آیین رونمایی از دانشنامه امام حسین(ع) از ساعت 15 تا 17 سه‌شنبه(28 آبانماه) در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واقع در شهرک قدس، بلوار دریا، خیابان شهید مطهری شمالی، جنب درمانگاه ماد برگزار خواهد شد.

کتابشناسی، اهداف عاشورا، زندگی خانوادگی سیدالشهدا(ع)، فضیلت‌ها و ویژگی‌های امام حسین(ع)، دلایل امامت امام حسین(ع) و فرزندانش، امام حسین(ع) پس از پیامبر(ص) تا شهادت پدر، پیشگویی درباره شهادت امام حسین(ع)، از مدینه تا ورود به کربلا، وقایع پس از شهادت، بازتاب شهادت امام حسین(ع) و فرجام دشمنان ایشان، عزاداری و گریه برای امام حسین(ع)، نمونه مرثیه‌هایی که در طول تاریخ در سوگ ایشان سروده شده‌اند، زیارت امام حسین(ع)، مزار امام حسین(ع) و حکمت‌نامه امام حسین(ع) بخش‌های پانزده‌گانه دانشنامه امام حسین(ع) را در بیش از شش هزار و 600 صفحه تشکیل می‌دهند.

همچنین ارایه متن عربی احادیث، گزارش‌های تاریخی از منابع معتبر و ترسیم اختصاص پنج نقشه جغرافیای طبیعی و تاریخی، از جمله ویژگی‌ها و مزایای این مجموعه 15 جلدی محسوب می‌شوند.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب، آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبانماه آغاز شده و تا دوم آذرماه در سراسر کشور برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط