سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
«تکیه بر دیوار نمناک» در تالار مولوی

نمایش «تکیه بر دیوار نمناک» اثر مشترک آراز بارسقیان و غلامحسین دولت‌آبادی از پنجم خرداد در تالار اصلی مولوی روی صحنه رفته است. نمایشنامه «تکیه بر دیوار نمناک» یکی از پنج اثر برگزیده در بخش نمایشنامه‌نویسی سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است._

آراز بارسقیان یکی از نویسندگان این نمایشنامه به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: نمایش «تکیه بر دیوار نمناک» از یکشنبه، پنجم خرداد در تالار مولوی با کارگردانی غلامحسین دولت‌آبادی روی صحنه رفته است. داستان این نمایش درباره زندگی حسن گلشن، کارگردان تئاتری است که در مسکو تحصیل کرده و در سال 1318 با ورود به ایران، برای اجرای تئاتر و ایجاد یک نظام آموزشی درست در این رشته تلاش می‌کند. 

وی افزود: این نمایش به مدت 15 شب، هر روز، جز شنبه‌ها از ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار اصلی مولوی با بازی مزدک رستمی، پویان یحیی‌پور، شیوا اردویی، ندا شامینی و چند بازیگر دیگر اجرا می‌شود. 

این نویسنده و مترجم در ادامه به انتشار نمایشنامه «تکیه بر دیوار نمناک» اشاره کرد و گفت: «تکیه بر دیوار نمناک» اقتباسی از نمایشنامه «گام زدن بر یخ‌های نازک» اثر مشترک من و دولت‌آبادی است که در سال گذشته (1391) از سوی نشر افراز منتشر شد. ما این اقتباس را در بخش نمایشنامه‌نویسی سی‌ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت دادیم. 

بارسقیان گفت: «تکیه بر دیوار نمناک» به عنوان یکی از پنج نمایشنامه برگزیده در بخش سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شد. این پنج اثر در قالب یک کتاب چندی پیش از سوی انتشارات نمایش منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد. 

«گام زدن بر یخ‌های نازک: تراژدی در چهار پرده» تالیف مشترک غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان با شمارگان هزار و 100 نسخه، 276 صفحه و بهای 12 هزار و 500 تومان در سال گذشته (1391) از سوی نشر افراز روانه کتابفروشی‌ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها