سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
انتشار هشت کتاب از «شعر امروز ایران»

هشت دفتر شعر جدید از مجموعه «شعر امروز ایران» با هدف معرفی شعر امروز از منظری دیگر، با نظارت علیرضا بهنام منتشر می‌شود. بهنام گفت که انگیزه انتشار این مجموعه نشان‌دادن وضعیت دیگری از شعر امروز و نقاط خاص گفتمان‌های رایج شعری است که ‌عموما از دید پنهان مانده.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بهنام درباره این مجموعه گفت: مجموعه «شعر امروز ایران» از سوی نشر افراز و با هدف نشان‌دادن وضعیت دیگری از شعر امروز و نقاط برجسته گفتمان‌های شعری رایج که از دید پنهان مانده، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با همکاری هوشیار انصاری‌فر کتاب‌های این پروژه را بررسی کرده‌ایم و در حال حاضر هشت دفتر از این مجموعه در حال انتشارند و به تدریج تا نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر می‌شوند.

بهنام درباره برخی كتاب‌های این مجموعه توضیح داد: «تن‌هایی تنیده بر تن‌هایی» سروده محمدحسین عابدی، از شاعران دهه 70 که بیش از 12 سال است مجموعه شعری از وی به چاپ نرسیده است. «دلواپس صورتک‌‌های خالی» سروده شاهین باوی و «نان و نمک میان گیسوان تهمینه» از سریا داووی‌حموله برخی از این کتاب‌ها هستند.

وی افزود: «از شمال شرق گنجشک‌ها» سروده یاسین محمدی، «مرز به آهستگی» از مانی پارسا، شعر بلند «زاینده‌رود» سروده آنیما احتیاط و مجموعه شعر خودم با عنوان «چه» از دیگر آثار این مجموعه‌اند.

این شاعر در پایان گفت: پیش‌تر نشر افراز فراخوانی مبنی بر ارسال مجموعه‌های شعر از سوی شاعران منتشر کرده بود و اغلب این کتاب‌ها از میان آثار فرستاده شده انتخاب شده‌اند. این پروژه ادامه دارد و امیدواریم در آینده دفترهای شعر بیشتری در قالب این مجموعه راهی بازار کتاب شوند.

علاوه بر این دو مجموعه‌ از یدالله رویایی، یکی مجموعه‌ای از شعرهای جدید و همچنین دفتر شعری با عنوان «لب‌ریخته‌ها»، مجموعه اشعار هوشنگ چالنگی و دفتری از هوشیار انصاری‌فر از سوی نشر افراز منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط