شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
ماجراي شاه شکمو و کتلت فیل در کتابی از فاطمه سرمشقی

«شاه شکمو» عنوان کتابی از فاطمه سرمشقی است که به تازگی از سوی نشر شباویز به چاپ رسیده است. داستان این کتاب درباره پادشاهی است که هر روز از آشپزان شهر می‌خواهد غذایی جدید برای او درست کنند تا این که روزی سفارش کتلت فیل می‌دهد!-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «شاه شکمو» اثری از فاطمه سرمشقی است که به تازگی به چاپ رسیده و تصویرگری آن را زهرا سرمشقی انجام داده است.

موضوع اصلی این کتاب‌، زندگی پادشاهی بزرگ است که در شهری زندگی می‌کند. پادشاه هر روز که از خواب بیدار می‌شود از آشپزان شهر می‌خواهد غذایی، مورد علاقه او درست کنند. روزی از خواب بیدار می‌شود و از آشپزان می‌خواهد که کتلت فیل برایش درست کنند! آشپزان پس از تلاش بسیار غذا را درست می‌کنند، اما غذا‌ها آن‌قدر زیاد است که پادشاه به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را بخورد. پس آشپزان تمامی مردم شهر را به میهمانی دعوت می‌کنند. وقتی پادشاه متوجه می‌شود همه‌ مردم برای خوردن غذای او دعوت شده‌اند عصبانی می‌شود و به تنهایی شروع به خوردن غذا‌ها می‌کند آن‌قدر می‌خورد و می‌خورد که قصر و پادشاه هر دو منفجر می‌شوند! پس از آن قصر شاه کوچکترین خانه آن شهر می‌شود.

در این کتاب می‌خوانید: «نصف کتلت را با اشتها خورد. اما کتلت خیلی بزرگ بود. شاه شکمو عادت نداشت غذایش را زیاد بیاورد. هرجور که بود، باقی کتلت را هم به زور خورد. شاه شکمو خورد و خورد تا اندازه‌ی یک فیل شد، از فیل هم بزرگ‌تر. ناگهان صدای بلندی در شهر پیچید: دامب... این‌جا همان شهر آشپزهاست. این هم همان شاه شکمو است. شاه شکمو حالا از همه‌ی مردم شهر بی‌اشتهاتر و لاغرتر است. این هم همان قصر شاه شکمو است که حالا از همه‌ی خانه‌ها کوچک‌تر است.»

«شاه شکمو» امسال(1391)با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و به بهای چهار هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط