چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
«موضوع‌شناسي در فقه» در راه است

هفتمين جلد از مجموعه سلسله گفت‌وگوهاي فقه، حقوق و جامعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با عنوان «موضوع‌شناسي در فقه» به زودي منتشر مي‌شود.-

يدالله جنتي، رييس اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر عنوان كرد: اين اثر، مجموعه گفت‌وگوهاي فقهي، حقوقي و اجتماعي با جمعي از استادان حوزه و دانشگاه را دربر دارد كه به كوشش «عليرضا فرحناك» به وسيله پژوهشكده فقه و حقوق اين مركز تهيه شده‌اند.

وي درباره محتواي اين نوشتار تخصصي گفت: همچنان كه در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است؛ «حكم از مقوله محمول است و محمول نيز آويخته موضوع و رتبه‌اش قبل از موضوع، بنابر اين بايسته است پيش از پرداختن به حكم، موضوع را دريافت. در مواردي بسيار شناخت موضوع بي‌مشكل مي‌نمايد اما از يك سو ديگرگوني زمان و مكان و تحولات دوران همراه با پيشرفت شگرف علوم و ... موضوعاتي جديد و چه بسا پيچيده را پيشگاه فقيهان تقديم مي‌كند و از سوي ديگر موضوع برخي امور را كه قرن‌ها در موضوع بودن آن سخني نبوده به چالش مي‌كشاند، بدين ترتيب است كه امروزه مساله موضوع‌شناسي در فرايند استنباط اهميتي دو چندان يافته است.»

قرار است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نخستين چاپ از هفتمين جلد سلسله گفت‌وگوهاي فقه، حقوق و جامعه را با عنوان «موضوع‌شناسي در فقه» تا دو هفته آينده منتشر و روانه بازار كتاب سازد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط