جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
«همه‌ي افق» فریبا وفی منتشر شد

مجموعه داستان «همه‌ي افق» نوشته فريبا وفي منتشر شد. وفي در اين مجموعه نيز تجربه‌هاي تازه‌اش را در نگاه به زندگي‌هاي اجتماعي و دروني زنان در قالب داستان‌ كوتاه ريخته است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «فال صنوبر»، «شب‌هاي شعر»، «آواره و آزاد»، «پياده‌روي در روز آفتابي»، «بعد از پايان»، «نه شهر من،‌ نه شهر او» و «بازار طلا» نام داستان‌هاي اين مجموعه‌اند.

وفي در اين مجموعه نيز تجربه‌هاي تازه‌اش را در نگاه به زندگي‌هاي اجتماعي و دروني زنان در قالب داستان‌ كوتاه ريخته است.

زنان در داستان‌هاي كتاب «همه‌ي افق» اغلب تلاش مي‌كنند تا زيباترين بهانه‌هايشان را براي زندگي جست‌و‌جو كنند و برآنند تا زندگي را آن‌طور كه همواره به آن مي‌‌انديشيدند يا حتي در مواقعي از نزديك شدن به آن هراس داشتند، به دست آورند.

وفي در بخشي از نوشته‌اش در ابتداي اين كتاب آورده است: 
«رازي در كوچه‌ها برگشتي بود به گذشته و نگاهي تازه به آن. در راه ويلا نوعي عميق شدن بود در آنچه مي‌شناختم. ماه كامل مي‌شود سفري كوتاه و تجربه‌اي دروني است و داستان‌هاي همه‌ی اقق نه برش‌هايي از زندگي، كه هر كدام زندگي كاملي است يا لااقل خواستم كه باشد.»

بخشي از داستان «همه‌ي افق» اين كتاب اين‌گونه نوشته شده است:
 
«ليلاي جديد مي‌آيد خانه. صبح تا ظهر خورشت فسنجان غذاي مورد علاقه صمد آقا را درست مي‌کند. به پيشنهاد مشاور شمعي هم اين ور و آن ور روشن مي‌کند. شاخه‌ي رز مي‌خرد و مي‌گذارد روي ميز. خودش را خوشگل مي‌كند و عطر زيادي به خودش مي‌زند. شب جلوي تلويزيون خميازه مي‌كشد و كانال عوض مي‌كند تا صمدآقا از راه برسد. پسرها هر كدام رفته‌اند دنبال كار خودشان ...»
 
مجموعه داستان «همه‌ي افق» نوشته فريبا وفي، اسفند سال گذشته(89)، ‌به شمارگان 2000 نسخه از سوي نشر چشمه منتشر شد. اين كتاب 92 صفحه و قيمت آن 2300 تومان است.

فریبا وفی، متولد تبریز و داستان‌نويس است. وي از نوجوانی به داستان‌نویسی علاقه‌مند بود و در آن دوران چند داستان کوتاهش در گاه‌نامه‌های ادبی منتشر شدند.

وفي نخستين داستانش را با نام «راحت شدی پدر» در سال 1367مجله آدینه چاپ کرد كه بعدها آن را داستاني خودجوش‌ و شهودي خواند. نخستین مجموعه داستان‌های کوتاه او به نام «در عمق صحنه» در سال 1375 منتشرشد و دومين مجموعه، با نام «حتی وقتی می‌خندیم» در سال 1387 به چاپ رسید. 

نخستین رمان او «پرنده من» در سال 1381 منتشر شد که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. این کتاب برگزيده جایزه بهترین رمان سال 1381 و برنده جایزه دومین دوره جایزه ادبی یلدا شد و از سوی بنیاد جایزه ادبی مهرگان و جایزه ادبی اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها