یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
گشايش کتابخانه و مرکز اسناد پژوهشگاه ميراث فرهنگي در شيراز

کتابخانه و مرکز اسناد پژوهشگاه ميراث فرهنگي پس از انتقال به شيراز امروز به مناسبت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در شيراز گشايش يافت. در اين کتابخانه گزارش‌هايي از باستان‌شناسي مربوط به ‪ ۱۲۷۵‬هجري قمري نگهداري مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي شيراز، احمد ميرزا کوچک خوش‌نويس، رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي گفت: کتابخانه و مرکز اسناد پژوهشگاه ميراث فرهنگي پس از مدت‌ها انتظار با حضور مدير کل و قائم مقام ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري فارس، رئيس کتابخانه و مرکز اسناد استان فارس و جمعي از مسوولين استاني گشايش يافت.

وي افزود: ساختمان اين کتابخانه و مرکز اسناد که استانداري فارس آن را در اختيار پژوهشگاه قرار داده است در بلوار گلستان شيراز قرار گرفته و پيش از اين به بخش آموزش و پژوهش استانداري تعلق داشته است.

رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي گفت: در اين کتابخانه گزارش‌هايي از باستان‌شناسي مربوط به ‪ ۱۲۷۵‬هجري قمري يعني قديمي‌ترين اسناد در حوزه‌هاي مختلف ميراث فرهنگي نگهداري مي‌شود.

وي گشايش اين کتابخانه و مرکز اسناد را بهترين موقعيت براي بهره‌مندي پژوهشگران دانست و تصريح کرد:‌ در اين مجموعه ارزشمند يک‌صد کتاب و نشريه ادواري، 15 هزار سند از گزارش‌هاي مربوط به مرمت، باستان‌شناسي، معماري و هنرهاي سنتي، ۹۰‬ هزار نگاتيو عکس و حدود ۲۰‬هزار اسلايد که سند مالکيت براي بازگرداندن اشياي ربوده شده است، نگهداري مي‌شود.

خوش‌نويس بر اين مهم که در اين کتابخانه پرونده‌هاي قديمي آثار ثبتي ميراث فرهنگي نيز يافت مي‌شود،‌ ادامه داد: فرصتي فراهم شده است تا محققان از ۴‬ هزار سند باستان‌شناسي و40 هزار کارت عکس بسيار نادر و همچنين‪ ۷‬ هزار مورد گزارش باستان‌شناسي و مرمت موجود در کتابخانه استفاده کنند.

معاون سازمان ميراث فرهنگي افزود: استفاده از اين کتابخانه براي افراد محلي محدوديتي ندارد و علاوه بر آن امکاني فراهم شده است تا محققان، ‌علاقه‌مندان و پژوهشگران از طريق پرتال کتابخانه‌ به مرکز اسناد پژوهشگاه متصل شده و اطلاعات مورد نياز خود را جست‌وجو کنند.

وي گفت : اطلاعات مورد نظر در صورت درخواست به صورت pdf در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها