سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
نگارش «دانشنامه فرهنگ فاطمي» تا پايان سال به پايان مي‌رسد

رييس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي از اتمام تاليف «دانشنامه فرهنگ فاطمي» تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: همچنين تا سال آينده شش جلد از «دانشنامه قرآن‌شناسي» و يك جلد از «دانشنامه‌ حكمت نبوي» تدوين خواهند شد._

حجت‌الاسلام علي اكبر رشاد، نويسنده و نظريه‌پرداز حوزه انديشه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اكنون تاليف سه اثر را به طور همزمان بر عهده دارم.

وي كتاب «فلسفه اصول فقه» كه طراحي فلسفه اصول فقه را شامل مي‌شود، از جمله اين آثار خواند و گفت: نتايج اين پژوهش در قالب چهار تا پنج مجلد منتشر مي‌شود. پيش‌بيني مي‌كنم امسال دو جلد اين مجموعه آماده نشر شوند.

رييس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي «اختراع جهاني درباره فلسفه دين» را اثر ديگر خود برشمرد كه اكنون در حال تاليف و انجام پژوهش‌هاي آن است و توضيح داد: اين كتاب 10 پرسش فلسفي عمده درباره فلسفه دين را عنوان مي‌كند. در تاليف اين نوشتار اين پرسش را با 200 فيلسوف دين زنده جهان مطرح كرده‌ام، پاسخ‌هاي آنها را در قالب مقالاتي با تحليل، طبقه‌بندي و نقد خواهم آورد. اين كتاب دست‌كم به سه زيان و در سه مجلد منتشر خواهد شد.

نويسنده حوزه انديشه، اثر ديگر خود را ادامه تاليف كتاب «منطق فهم دين؛ ديباچه‌واره‌اي بر روش‌شناسي اكتشاف گزاره‌ها و آموزه‌هاي ديني» خواند و گفت: اين اثر تبیین «نظریه ابتناء» است كه مباني آن بر پنج اصل استوارند. تفصيل و توسعه هريك از اين فصول، در حد مجلدي مستقل تدوين و چاپ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط