چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
«دفتر نسرین و گل» منتشر می‌‌شود

کتاب «دفتر نسرین و گل» دربرگیرنده چکیده ۵۰۰ مقاله درباره حافظ به کوشش کاووس حسن‌لی به مناسبت ۲۰ مهر، روز بزرگداشت حافظ توسط بنیاد فارس‌شناسی منتشر می‌شود.\

حسن‌لی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این کتاب توضیح داد: مرکز حافظ‌شناسی با همکاری بنیاد فارسی‌شناسی در نظر دارد در یک طرح گسترده چکیده تمامی مقاله‌ها و مطالبی که تاکنون درباره حافظ، شیوه شاعری او و ویژگی غزل‌هایش نوشته شده است منتشر کند.

وی ادامه داد: کتاب «دفتر نسرین و گل» نخستین جلد از این مجموعه است که چکیده ۵۰۰ مقاله را دربرمی‌گیرد و در حقیقت این کتاب معرفی‌نامه‌ای برای حافظ‌شناسی به حساب می‌آید.

این پژوهش‌گر با اشاره به این که ترتیب ویژه‌ای در ارائه چکیده مقالات وجود ندارد، اظهار داشت: این کتاب مجموعه مقالاتی که در مجلات و روزنامه‌های مختلف از گذشته تا امروز منتشر شده‌اند را شامل می‌شود. به‌طور کلی سعی کرده‌ام به مقاله‌هایی بپردازم که تاکنون در هیچ منبعی معرفی نشده‌اند و عنوان آن‌ها در نمایه‌ها نیامده است.

وی در پایان افزود: معرفی و فهرست‌بندی چکیده این مقالات برای پژوهش‌گران این عرصه که به دیگر منابع دسترسی ندارند می‌تواند مفید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط