دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
«رشد و تكامل كودكان؛ از تولد تا پنج سالگي» به بازار كتاب مي‌آيد

كتاب «رشد و تكامل كودكان؛ از تولد تا پنج سالگي» اثر «ماري دي شريدان» با ترجمه مشترك دكتر محمود شيخ و مصطفي خاني كه در دست انتشار است، به موضوع هنجارهاي رشدي كودكان مي‌‌پردازد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «رشد و تكامل كودكان؛ از تولد تا پنج سالگي» از دو بخش اصلي تشكيل شده كه در بخش نخست، نمودارهاي شاخص فرآيند رشدي كودكان به چشم مي‌خورد.
 
اين نمودارها بر اساس مقوله‌هاي وضعيت قامت، حركات عمده ادراك بصري و ظرفيت حركتي، شنوايي، گفتار، زبان و ارتباط، رفتار اجتماعي، بازي، مراقبت از خود و استقلال فردي سازماندهي و مفاهيم و محتواي نمودارهاي شاخص فرآيند رشدي كودكان، با تاكيد بر ارتباطات اجتماعي و ادراك، تنظيم شده‌اند.

در بخش دوم، نويسنده به ارزيابي فرآيند رشد و تكامل كودكان پرداخته است؛ به گونه‌اي كه اطلاعات و راهنمايي‌هايي درباره توالي رشد و مراحل كليدي رشد شنوايي، گفتاري، بصري و... را فراهم مي‌آورد.

همچنين مولف در بخش دوم اين كتاب درباره عوامل تاثير‌گذار بر رشد و تكامل كودكان، تعامل عوامل مرتبط با كودك و نيز شرايط و شاخص‌هايي كه به تمايز اختلالات رشدي از رشد هنجاري مي‌پردازند، سخن به ميان آورده است. 

«ماري دي شريدان» هدف از تاليف اين اثر را فراهم آوردن اطلاعات دقيق و روشني از فرآيند رشد و تكامل كودكان به عنوان منبعي براي دانشجويان و كارشناسان بخش‌هاي مختلف بهداشت، آموزش و مراقبت‌هاي اجتماعي بيان كرده است. 

به گفته نويسنده،‌ كتاب «رشد و تكامل كودكان؛ از تولد تا پنج سالگي» براي تداوم شناسايي ناهنجاري‌ها و ارايه مهارت‌ها و دانش‌هاي رايج براي كساني كه با اين كودكان كار مي‌كنند، تاليف شده است. 

 در قسمت پاياني اين اثر، فهرست منابع اينترنتي به چشم مي‌خورد كه پس از آن نويسنده دو ضميمه با عنوان‌هاي «چك‌ليست تشخيص مشكلات شنوايي» و «چك‌ليست تشخيص مشكلات بينايي» را آورده است كه مخاطبان آن والدين كودكانند.

چاپ نخست كتاب «رشد و تكامل كودكان؛ از تولد تا پنج سالگي» اثر«ماري دي شريدان» با ترجمه مشترك دكتر محمود شيخ و مصطفي خاني در شمارگان 2000 نسخه، 120 صفحه به زودي از سوي نشر علم و حركت چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد. قيمت پشت جلد اين كتاب هنوز مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط