یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
2 دفتر شعر جدید خورشاهیان منتشر می‌شود

هادی خورشاهیان هشتمین و نهمین دفتر شعرش با عنوان‌های «درخت‌ها عقلشان می‌رسد» و «دل دادن به تاریکی» را در دست انتشار دارد. این دو مجموعه مونولوگ‌‌هایی هستند که با نگاهی طنز‌آمیز به بیان حدیث نفس می‌پردازند.\

خورشاهیان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره دو مجموعه شعر در دست انتشارش گفت: دفتر شعر «درخت‌ها عقلشان می‌رسد» تا پاییز امسال توسط نشر هزاره ققنوس راهی بازار نشر می‌شود.

وی ادامه داد: این دفتر در برگیرنده 50 قطعه شعر آزاد است. شعرهای این مجموعه پیرامون موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی ورزشی سروده شده‌اند.

این شاعر درباره نهمین دفتر شعرش اظهار داشت: مجموعه شعر «دل دادن به تاریکی» مجموعه دیگری است که توسط انتشارات دفتر شعر جوان تا پایان امسال در بازار کتاب ارایه و حدود 52 قطعه شعر آزاد پیرامون موضوعات گوناگون را شامل می‌شود.

وی این دو دفتر شعر را از نظر زبان، محتوا و ساختار شعر در مقایسه با مجموعه‌های پیشین خود متفاوت خواند و توضیح داد: این امر بدان معنا نیست که کار جدیدی در حوزه شعر در این دو دفتر صورت گرفته باشد اما در مقایسه با مجموعه شعرهای پیشین من این سروده‌ها متفاوت هستند.

خورشاهیان در تشریح ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو دفتر شعر گفت: در هر دوی این مجموعه‌ها طبیعت و حیوانات نقش پررنگی دارند. از آن‌جا که این شعرها به تنهایی انسان معاصر می‌پردازند، نقش حیوانات در پر کردن تنهایی انسان به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: همچنین برخی از این سروده‌ها فضایی روستایی و طبیعی را ترسیم می‌کنند. علاوه بر این تعدادی شعر درباره جنگ نیز در این مجموعه‌ها گنجانده شده است.

این شاعر در پایان یادآور شد: بیشتر این سروده‌ها مونولوگ‌هایی هستند که با نگاهی طنزآمیز حدیث نفس انسان معاصر و تنهایی او را بیان می‌کنند. البته استفاده از اصطلاحات عامیانه و ضرب‌المثل‌ها دیگر ویژگی‌های زبانی این شعرها هستند.

هادی خورشاهیان متولد 1352 در نیشابور و فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات انگلیسی از دانشكده‌ زبان‌های خارجی دانشگاه تهران است.

مجموعه‌های شعر «پله‌ها را نشمرده آمدم بالا»، «عصر روزهای جمعه»، «مدایح»، «توی اخبار رادیو»، «در كلاس دير وقت» (شعر نوجوان) و «اين غزل‌های سليمان نيست» پیش‌تر از این شاعر به چاپ رسیده‌اند.

«باشد ایستگاه بعدی»، «کشوری که شکل چکمه است»، «من یک بادبادکم» و «باران در بهشت» عنوان برخی از مجموعه داستان‌های خورشاهیان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط