شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
نقش زبانی فارسی در نزدیکی فرهنگ فارسی و عربی کتاب شد

کتاب «نقش و جایگاه زبان وادبیات فارسی در نزدیکی دو فرهنگ فارسی وعربی» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان به تازگی منتشر و ارائه شده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب به مناسبت افتتاح مرکز فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در امدرمان سودان منتشر شده است و مقالاتی درباره اهمیت و جایگاه زبان وادب فارسی را شامل می‌شود.

«الوصال» نوشته جواد ترکابادی، «زبان فارسی از گذشته تا حال» به قلم سید حامد ملکوتی، «زبان فارسی و تبادل فرهنگ‌ها» از فاطمه الطاهر، «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» نوشته سیف‌الدین سید و «جلال الدین رومی وعشق الهی» نوشته نون‌الرشید محمود عنوان‌ برخی از مقاله‌های منتشر شده در این کتاب هستند.

«فرهنگ اسلامی سرچشمه فرهنگ ایران» نوشته نون‌الرشید محمود، «جلال‌الدین مولوی، اندیشه توحیدی در اشعار و رفتار مولوی» اثر د. زهیر ساتی، «آشنایی با سینمای ایران» به قلم محمد النعیم المعزول، «درسایه سار اشعارقیصر» نوشته د. زهیر ساتی، «هنر منبت کاری ایرانی، دنیایی از رنگ زیبایی در ترکیب» اثر حنان محمد علی و «زبان فارسی، زبان علم و ادب» نوشته عبد الماجد ابراهیم محمد عنوان دیگر مقاله‌های این کتاب هستند.

مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امدرمان 20 تیر با حضور جمعی از مسوولان سیاسی و فرهنگی سودان افتتاح شد. به همین مناسبت علاوه بر این کتاب شماره دوم فصل‌نامه «حافظ شیرازی» و شماره نخست فصل‌نامه «الثریا» منتشر و در آن مراسم رونمایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط