دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کتاب‌های در نوبت چاپ « آهنگ دیگر» منتشر مي‌شوند

انتشارات آهنگ دیگر که در آستانه تعطیلی قرار دارد و در حال حاضر فعالیت‌هایش را متوقف کرده، چاپ 13 عنوان مجموعه شعر جدید را که پیش‌تر قرارداد انتشار آن‌ها منعقد شده است پیگیری می‌کند. این کتاب‌ها در مراحل اداری انتشار و یا حروفچینی هستند.\

شهاب مقربین، مسوول انتشارات آهنگ دیگر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در حال حاضر بنابر مشکلات عدیده‌ و دلایلی که پیش‌تر همکارانم اعلام کرده‌اند امکان ادامه فعالیت انتشارات وجود ندارد. در حال حاضر فعالیت این انتشارات را متوقف کرده‌ایم تا با گذشت زمان و در شرایط جدید تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

وی ادامه داد: اما قرارداد چاپ تعدادي کتاب در حوزه شعر، ترجمه شعر، داستان و روان‌شناسی که حدود 18 عنوان هستند پیش از اتخاذ این تصمیم بسته شده بود و انتشارات خود را موظف می‌داند تا مراحل اداری انتشار این کتاب‌ها را پیگیری کند.

مقربین درباره عنوان مجموعه شعرهای در دست انتشار اظهار داشت: چاپ دوم دفتر شعر «بی چتر و بی چراغ» سروده رضا چایچی، نخستین مجموعه شعر مهناز یوسفی با عنوان «تسلیت به زن»، دفتر شعر علیرضا عباسی با عنوان «پروانه‌ای از متن خارج شد» و مجموعه شعر «عکاس دوره‌گرد» سروده حامد رحمتی، برخی از این مجموعه شعرها هستند.

وی افزود: «با کفش‌های طبی تنها می‌توان واژه‌ها را جلو برد» سروده علیرضا فراهانی، «یک خوشه زن» دفتر شعری از مهری رحمانی، سروده‌های سعید اسکندری در مجموعه‌ای با عنوان «دستم ستاره دریایی است» و «شیوه‌های دل‌پذیر آوریل» سروده رویا زرین عنوان دیگر مجموعه شعرهای در دست انتشار هستند. «دویدن در لانگ‌ شات» سروده علی یاری، دفتر شعر علیرضا نوری با عنوان «دلقک‌ها گریه می‌کنند»، مجموعه سروده‌های رسول رخشا با عنوان «از پشت عینک من» و «مشق آب‌ها را می‌نویسم» سروده نسیم جعفری نیز از جمله دفترهای شعر در دست چاپ این انتشارات است.

مقربین به دو عنوان شعر ترجمه نيز اشاره كرد: یک مجموعه از هایکوهای آمریکایی با عنوان «کتاب هایکو» سروده جک کرواک و ترجمه علیرضا آبیز و همچنین شعرهای شیموس هینی با ترجمه مجتبی ویسی در دفتری با عنوان «مرگ یک ناتورالیست» در حوزه شعر ترجمه در دست انتشار هستند.

وی در پایان با تاکید بر این که تمامی این کتاب‌ها در مرحله اخذ مجوز و یا حروفچینی هستند یادآور شد: یک رمان از مایا آنجلو و کتابی با عنوان «زمین تازه» در حوزه روان‌شناسی نیز از جمله آثاری هستند که آهنگ دیگر مراحل انتشار آن‌ها را پیگیری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط