شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
علي موذني: حضور سرمايه در بخش فرهنگي انگيزه‌ها را تقويت مي‌كند

علي موذني، برگزيده يازدهمين دوره جايزه داستان كتاب فصل گفت: غير از برپايي جشنواره‌ها، سرمايه‌گذاري مادي براي جوايز فرهنگي و به طور كلي بخش فرهنگي، گوياي آن است كه مسوولان چقدر براي اين بخش اهميت قايل شده‌اند.\

علي موذني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مبلغ جايزه كتاب فصل در مقايسه با ديگر جشنواره‌هاي فرهنگي لطمه‌اي براي آن محسوب نمي‌شود، به خبرگزاري كتاب ايران(اينبا)، گفت: مسلما بالاتر رفتن مبلغ جوايز يك جشنواره مي‌تواند شوق بيشتري را در ميان نويسندگان و اهالي فرهنگ ايجاد كند. 

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه با مرور برگزيدگان جايزه كتاب فصل، چه ارزيابي از نحوه داوري‌ها در اين جايزه داريد؟ توضيح داد: قطعا همه مي‌دانند كه هر جشنواره‌اي با نگاهي دنبال مي‌شود و همراه با ملاحظاتي خواهد بود و اين مساله كتمان‌پذير نيست؛ ولي در اين جشنواره نيز مي‌توان گفت كه اين نگاه به يك قاعده تبديل نشده است. 

اين داستان‌نويس افزود: در هر حال اثري كه قدرتمند باشد، جايگاهش را پيدا مي‌كند؛‌ چرا كه هر گونه ملاحظاتي نمي‌تواند از تاثيرگذاري يك اثر جلوگيري كند.

اين داستان‌نويس همچنين درباره نحوه داوري‌ها در يك جشنواره نيز سخن گفت و توضيح داد: فكر مي‌كنم در نهايت قرار گرفتن افراد مختلف در تركيب داوري‌ها و اعمال سليقه‌هاي متفاوت، قادر است كه سطع علمي متنوع و در عين حال ساز و كار كامل‌تري را در روند يك جايزه به وجود بياورد. 

علي موذني، متولد ۱۳۳۷ ، فارغ‌التحصيل رشته ادبیات نمایشی و داستان‌نويس است.

«ظهور»(رمان برگزیده در سال ۷۸)،  «چهار فصل»، «سفر ششم»
«ملاقات در شب آفتابی»(برگزيده جایزه کتاب سال ۷۶)، «دلاویزتر از سبز»(داستان برتر بیست سال داستان‌نویسی)، «ارتباط ایرانی»(رمان تحسین شده از طرف شورای نویسندگان روسیه) و «مامور» از جمله آثار منتشر شده او به شمار مي‌آيد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط