چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴
کامرانی: کتاب فصل در معرفی آثار موثر است

شراره کامرانی، شاعر و برگزیده بخش شعر یازدهمین دوره جایزه کتاب فصل معتقد است فاصله کوتاه زمانی میان چاپ اثر و بررسی آن در جایزه کتاب فصل به معرفی آثار شایسته آن فصل و شناخته شدن مولفان آن آثار کمک شایانی می‌کند.\

شراره کامرانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره دفتر شعرش که در یازدهمین دوره جایزه کتاب فصل به عنوان برگزیده بخش شعر معرفی شد گفت: «خاطرات بی‌تاویل» دومین مجموعه شعر من است که توسط انتشارات فصل پنجم راهی بازار نشر شد. شعرهای این مجموعه در قالب سپید سروده شده است و شامل دو دفتر با عنوان‌های «ناگهانی از اذان و نسیم» و «خاطرات بی‌تاویل» می‌شود.

وی ادامه داد: در «ناگهانی از اذان و نسیم» به موضوعاتی چون سفر حج من، درك و دريافت‌هاي معنوي و فضايي توام با باورها و مناسك ديني سخن رفته است و «خاطرات بي‌تاويل» به سروده‌های تغزلي و اجتماعي من اختصاص دارد.

این شاعر درباره برگزاری «جایزه کتاب فصل» و تاثیر آن در معرفی آثار توضیح داد: برگزاری چنین جوایزی از جمله «جایزه کتاب فصل» به دلیل معرفی اثر و مولف آن حایز اهمیت است؛ چراکه فاصله زمانی زیادی میان انتشار اثر و معرفی و بررسی آن وجود ندارد. این امر در فروش بیشتر اثری که توانسته در یک فصل به عنوان برگزیده انتخاب شود تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که وضعیت شعر امروز به ویژه شعر سپید را چگونه ارزیابی می‌کند اظهار داشت: شعر کهن فارسی سابقه‌ای هزار ساله دارد. اما خوشبختانه شعر نو باوجود آن‌که حدود نیم قرن از عمرش می‌گذرد نیز توانسته مخاطب خود را پیدا کند و در جامعه ادبی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

کامرانی یادآور شد: بارها برای مراسم مذهبی مختلف سفارش سرودن شعر سپید متناسب با آن مناسبت به من داده شده است. این امر نشان می‌دهد شعر نو جایگاه خود را میان مخاطبانش پیدا کرده است. به بیان دیگر عادت ذهنی مخاطب شعر نسبت به شعر تغییر یافته است.

وی در پایان تاکید کرد: شعر جوان امروز بسیار جسور و قدرتمند است اما ناشناخته بودن و معرفی نشدن آن یکی از مشکلاتی است که شاعران جوان با آن روبرو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط