شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
اروپا و عدم رعايت حقوق زنان و كودكان

بررسي عدم رعايت حقوق زنان و كودكان در كشورهاي غربي در كتابي با عنوان «نقض حقوق زنان و كودكان در اتحاديه اروپا برگرفته از اسناد رسمي نهادهاي بين‌المللي وابسته به سازمان ملل متحد» از سوي معاونت امور بين‌الملل زنان وزارت امورخارجه منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب به كاستي‌ها و برخي اقدامات دولت‌هاي اروپايي مي‌پردازد كه محدود كننده آزادي‌هاي فردي اتباع و ساكنان آن خطه‌‌اند. مطالب اين كتاب بر اساس اطلاعات و داده‌هاي كميته رفع تبعيض عليه زنان و كميته حقوق كودك و گزارش‌هاي گزارشگران موضوعي سازمان ملل‌ به رشته تحرير درآمده‌اند.

در قسمتي از مقدمه اين اثر آمده است: «دوگانه انگاري و معيارهاي دوگانه دولت‌هاي غربي به ويژه اروپايي در خصوص حقوق زنان و كودكان مي‌باشد. كنواسيون رفع هرگونه تبعيض عليه زنان، در سال 1981 به تصويب رسيد و كليه دولت‌هايي كه آن را پذيرفته و به آن ملحق گرديده‌اند، موظف مي‌باشند به صورت دوره‌اي گزارش‌هاي جمعي را جهت بررسي، به كميته رفع تبعيض عليه زنان(سازمان ملل) ارايه نمايند. در زمينه حقوق كودك نيز مراتب به همين منوال است و كشورها موظفند بر اساس مفاد كنوانسيون حقوق كودك كه در سال 1989 به تصويب رسيده است، به صورت ادواري گزارشي را ارايه نمايند.»

اين كتاب به اختصار نقض حقوق زنان و كودكان كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را بررسي و تناقضات قوانين كشورها با مقررارت كنواسيون، در هر كشور بيان مي‌كند.

نخستين چاپ كتاب «نقض حقوق زنان و كودكان در اتحاديه اروپا» در شمارگان 1500 نسخه و 214 صفحه از سوي مركز چاپ و نشر وزارت امور خارجه روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط