شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰
بازار نشر ميزبان كتاب تازه‌اي درحوزه تغذيه ورزشي

مباحث تشریحی متابوليسم انرژي و فعاليت بدني در كتابی با عنوان «تغذيه ورزشي» نوشته «ايرا واينسكي» و «جودي آن دريسكل» با ترجمه دكتر محمدجواد پوروقار منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر برای نخستین بار سال 2008 منتشر شد. نویسندگان در این کتاب به ارايه اطلاعات تازه و معتبري در حوزه تغذيه ورزشي پرداخته‌اند، این دستاورد مي‌تواند منبع مناسبي براي كارشناسان، ورزشكاران و همچنين دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي قرار گيرد. 

اثر حاضر در پنج فصل طراحي شده است كه از میان آن‌ها مي‌توان به، متابوليسم انرژي، كربوهيدارت‌ها و توليد انرژي، پروتيين و توليد انرژي و تأثير فيبر غذايي بر تنظيم وزن بدن اشاره كرد.
 
مقدمه‌ای تفصیلی در ابتداي هر يك از فصل‌ها، از ويژگي‌هاي اين كتاب به شمار می‌رود كه با ارايه توضيحاتي مناسب مي‌تواند به مخاطب خود كمك كند. 

در قسمتي از مقدمه فصل ابتدايي كتاب آمده است: «فهميدن اين كه چگونه انرژي توليد مي‌شود و اين كه نياز به انرژي در هنگام تمرين چگونه باعث استفاده از انرژي مي‌شود، در معرفي رژيم غذايي مناسب جهت جايگزين‌كردن انرژي و سوخت‌گيري مجدد براي دور بعدي تمرين بسيار مهم است. هدف اين فصل توضيح اصول پايه متابوليسم انرژي و معرفي مفاهيمي است كه در فصل‌هاي بعدي مفصل‌تر به آنها پرداخته شده است.» 
 
كتاب «تغذيه ورزشي» از سوي انتشارات بامدادكتاب در شمارگان 2000 نسخه، 168 صفحه و بهای 35000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط