پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۹
تمرينات شوت‌زني «رولف ماير» در چند قدمي ايران

نويسنده و مترجم ورزشي از ترجمه كتاب تازه‌اي در حوزه فوتبال با نام «تمرينات شوت‌زني» اثر «رولف ماير» آلماني در آينده نزديك خبر داد._

فرهاد غروي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: چاپ نخست «تمرينات شوت‌زني» در سال 2004 از سوي انتشارات «رورورو» آلمان منتشر و ويرايش دوم آن در سال 2008 از سوي همين انتشارات ارايه شد. 
 
وي ادامه داد: اين اثر حدود 160 صفحه به زبان آلماني است و با استفاده از تصاوير مناسب به آموزش تمريناتي براي شوت‌زني مي‌پردازد.

غروي درباره عوامل موثر در انتخاب و ترجمه اين اثر گفت: با توجه به اين كه بر اساس آمار در كشور‌هاي اروپايي و فوتبال حرفه‌اي جهان، بسياري از گل‌هاي بازي‌ فوتبال به وسيله شوت از راه دور به ثمر ‌مي‌رسد، اما در كشورهاي آسيايي به ويژه غرب آسيا و كشورمان اين روند وجود ندارد، تصميم به ترجمه و چاپ اين كتاب گرفتم.

وي در پايان اضافه كرد: تمام سعي خودم را انجام مي‌دهم تا اين كتاب تا زمان برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در سال 1389 منتشر شود. 

غروي با بيان اين كه «مشكلات موجود در راه چاپ و انتشار كتاب‌هاي ورزشي، انگيزه مترجمان و نويسندگان را كم‌رنگ مي‌كند» اظهار داشت: من اكنون چندين مقاله و كتاب براي ترجمه در دست دارم، اما انگيزه و زمان مناسب را براي فعاليت مستمر بر روي آن‌ها ندارم، زيرا خستگي چاپ چند كتاب قبلي هنوز برطرف نشده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط