یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴
حافظ و مولوي مي‌خوانم و آرامش مي‌يابم

بازيكن تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه ذوب آهن اصفهان تصريح کرد: خستگي و در اختاير نداشتن كافي زمان، دليل اصلي سطح پايين مطالعه در ميان بسياري از ورزشکاران به ويژه بازيکنان فوتبال ايران است.

محمدرضا خلعتبري در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: بازيکنان ايراني زمان بسياري براي ورزش و فعاليت‌هاي جانبي خود مي‌گذارند و اين امر باعث مي‌شود از کتاب و کتابخواني دور شوند. 

وي در پاسخ به اين كه فعاليت‌هاي جانبي شامل چه نوع فعاليت‌هايي است، گفت: بخش اصلي آن فعاليت‌هاي اقتصادي است و همچنين سرگرمي‌هايي كه در طول روز يك تمرين دو ساعته را به زماني بالغ بر 10 ساعت افزايش مي‌دهد. اين نكته را نيز بايد اضافه كرد كه علاقه افراد متفاوت است و شايد بسياري از بازيكنان فوتبال به مطالعه علاقه‌اي ندارند!

بازيکن تيم ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: فوتبال،‌ ورزشي فکري_ جسماني است و بازيکنان آن براي قرار گرفتن در قالب تيم و ترکيبات تيمي بايد از ذهن آماده و فعالي برخوردار باشند و مطالعه کتاب و کسب اطلاعات مناسب به اين امر کمک خواهد کرد. 

خلعتبري گفت: زمينه و زمان مطالعه به علاقه افراد بستگي دارد، براي مثال من به کتاب‌ اشعار حافظ و مولوي علاقه بسياري دارم و تاثيرات مثبتي از مطالعه آن‌ها کسب کرده‌ام. همچنين زماني كه قبل از مسابقات اشعار و غزليات اين شاعران برجسته را زمزمه مي‌كنم، آرامش بسياري كسب مي‌كنم.

وي ضمن تاکيد بر اين مطلب که علاقه چنداني به مطالعه کتاب‌ ندارد و تنها از خواندن کتاب‌هاي شعر لذت مي‌برد، درباره ارتباط ميان ميزان تحصيلات با سطح مطالعه گفت: تحصيلات انسان را کامل مي‌کند اما بسياري از فوتباليست‌ها زمان کافي براي آن را ندارند يا شايد هم زماني براي آن نمي‌گذارند.

به اعتقاد وي، مناسب‌ترين کتاب‌هاي ورزشي براي بازيکنان فوتبال، روانشناسي است که بايد در اين حوزه براي انتشار کتاب، مقاله و تحقيق و پژوهش سرمايه‌گذاري مناسبي شود.

وي در ادامه وضعيت خود و تيم ذوب‌آهن را رضايت‌بخش خواند و درباره پيروزي هفته گذشته مقابل استقلال تهران گفت: براي پيروزي و کسب سه امتياز وارد زمين شديم و بازي بسيار خوبي انجام داديم و برتري خود را بر استقلال ثابت کرديم. فوتبال با تمام اتفاقات شگفت‌انگيز خودش نيز نتوانست با پيروزي ما برابر استقلال مقابله کند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط