شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
از مطالعه الهيات تا مستطيل سبز

بازيکن تيم فوتبال استقلال تهران ضمن ابراز علاقه به مطالعه كتاب‌هاي حوزه الهيات و کتاب‌هايي با موضوعات معنوي، بر تاثير به‌سزاي كتابخواني در پيشرفت ورزشكاران تاكيد كرد.

هاشم بيک‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، ضمن اشاره به علاقه بسيارش به مطالعه کتاب تاکيد کرد: امروزه کتاب‌هاي موجود در بازار نشر کشورمان براي مطالعه تخصصي ورزشکاران حرفه‌اي که سال‌ها به کسب تجربه و علم رشته ورزشي خود پرداخته‌اند، قدري مناسب نيستند و اغلب براي ورزشکاران غير حرفه‌اي يا حتي عموم مردم مناسب‌اند.

وي ضمن تاکيد بر تاثير مناسب و چشم‌گير مطالعه کتاب براي ورزشکاران تصريح کرد: در جامعه کنوني کشورمان سطح مطالعه قدري پايين است و اين موضوع شامل ورزشکاران نيز مي‌شود، زيرا سرمايه‌گذاري مناسبي در بخش انتشار كتاب‌هاي ورزشي صورت نگرفته است.

وي اضافه کرد: توسعه و گسترش کتابخواني در کشورمان نياز به تبليغات و سرمايه‌گذاري دارد. نه تنها من، بلکه بسياري از ورزشکاراني که مي‌شناسم نيز به مطالعه اهميت ويژه‌اي مي‌دهند اما منابع مناسبي در اختيار ندارند.

به گفته بيک‌زاده، علم و عمل به همراه يکديگر پاسخ مثبتي دربر خواهند داشت و با توجه به اين که اغلب بازيکنان به ويژه در رشته ورزشي فوتبال از تجربه مناسبي برخوردارند، سازمان تربيت بدني و فدراسيون‌هاي زيرمجموعه آن بايد براي تهيه و تامين کتاب‌هاي مورد نياز آنان تلاش بيشتري انجام دهند.

وي افزود: امروزه تغذيه و روانشناسي براي ورزشكاران حرفه‌اي از اهميت بسياري برخوردارند، لذا بايد اين موضوعات در اولويت چاپ کتاب قرار بگيرند. 

به اعتقاد بيک‌زاده، در کنار وجود کتاب، روزنامه‌ها نيز بايد به سوي بيان موضوعات علمي و کمک به ورزشکاران حرکت کنند، زيرا اين فعاليت به صورت ناخودآگاه بر افکار خواننده تاثير مي‌گذارند و مخاطب فعاليت‌هاي خود را علمي انجام خواهد داد.

بازيكن خوش اخلاق تيم استقلال تهران تاکيد کرد:‌ از دوران کودکي به کتاب و کتابخواني علاقه بسياري داشتم و در موضوعات مختلف مطالعه مي‌کردم و اين روند تا امروز حفظ شده است. متاسفانه به دليل کم توجهي‌هايي که نسبت به حوزه چاپ و انتشار کتاب‌هاي علمي و کاربردي براي ورزشکاران به ويژه فوتباليست‌هاي حرفه‌اي شده است، منابع مناسب ورزشي در اختيار ندارم و تنها به مطالعه کتاب‌هاي مورد علاقه‌ام مي‌پردازم.

بيک‌زاده در پايان درباره عوامل کاربردي شدن کتاب‌هاي ورزشي اظهار داشت: بيان واقعيت‌ها و ارايه مثال‌هاي عيني و کاربردي براي ورزشکاران، بهترين راهكار براي کاربردي کردن کتاب‌هاي ورزشي است. به بيان ساده، کتاب‌ها بايد به سوي ارايه تحقيقات عملي حرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط