سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کانون شعر عربی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خوزستان - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین کانون شعر عربی برای استفاده بیشتر هنرمندان و شاعران به همت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، سید محمد هاشمی درچهاردهمین جشنواره بین اللمللی شعر رضوی به زبان عربی در بارگاه دعبل خزاعی شهرستان شوش با اشاره به اینکه جشنواره بین اللمللی امام رضا (ع) سال‌ها به نام امام رضا (ع) آغاز شده است؛ اظهارکرد: امسال سعی شده که این جشنواره با همت مضاعف و تخصصی‌تربرگزار شود که زمان برگزاری آن همزمان با ولادت امام رضا (ع) است.

وی افزود: ان‌شالله در سال جاری نهال دیگری که این جشنواره‌ها در پی دارد، برگزاری جشنواره فیلم رضوان در آبان ماه است.

هاشمی با بیان اینکه برای مردم خونگرم خوزستان به اینجا آمدم، عنوان کرد: به طور خاص از همه شاعران و هنرمندان خوزستانی ویژه و همچنین از کسانی که از کشورهای همسایه دراین جشنواره حضور پیدا کردند، نهایت قدردانی را داریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی اولین کانون شعر عربی به همت مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبرداد وافزود: به تمامی شما مردم خونگرم شوش وعده می‌دهم که تمامی اماکن فرهنگی و هنری که نیاز به تعمیر و ترمیم دارند، ترمیم خواهند شد.

در این مراسم فرهاد قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره‌های امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در این جشنواره زحمات زیادی کشیده شد، اظهارکرد: باتوجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری به زبان و ادبیات فارسی و ترویج فرهنگ شیعی به این زبان و نیز ادبیات مفاهیم ائمه وسیره رضوی را معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بی بدیل رضوی زیاد است، افزود: رویکرد این جشنواره این است که فعالیت خود را مردمی ساز کرده همچنین تلاش شده که این رویکرد را افزایش‌و محافل زیادی درباره آن‌درشهرستان های کارون، هویزه، شوش وبهبهان برگزار کند.

دراختتامیه چهاردهمین جشنواره بین اللمللی شعررضوی به زبان عربی فرماندار شوش عنوان کرد: شعر قرینه هنری است که خدا در وجود شاعران قرار داده تا در بهترین مکان راه اهل بیت استفاده شود.

هویزه گفت: شعرسرایی برای اهل بیت وانقلاب اسلامی‌امر بسیارپسندیده و بزرگ است.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های این شهرستان نیاز به نگاه ویژه دارد و از تمامی مسئولین کشوری و استانی به‌خصوص در بخش فرهنگ وهنر درخواست مساعدت داریم تا عزیزان شاعر و هنرمند بتوانند از این امکانات هنری و فرهنگی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها