دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
استفاده از تجربيات خارجي در كتاب راهنماي معلم كارآفريني

مولف كتاب «راهنماي معلم كارآفريني» ويژه دوره متوسطه با اشاره به اين كه براي تاليف اين كتاب از تجربيات ديگر كشورها نيز استفاده شده است، عنوان كرد: مباحث كارآفريني در اين كتاب با پژوهش و كارشناسي‌هاي بسيار انتخاب شده‌اند./

دكتر محمد عزيزي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به وضعيت كسب و كار در جامعه ايران،‌ تصريح كرد:‌ دانش‌آموزان بايد از مسير استخدام در شركت‌ها و ادارات خارج شوند و الگويي براي خودشان بيايند و كسب و كار مورد علاقه‌اشان را راه‌اندازي كنند.

وي با اشاره به اين كه انگيزه كارآفريني ميان جوانان در نظام آموزشي ايران تعريف نشده است، توضيح داد: هدف از تاليف اين كتاب، تشريح مسير شغلي براي دانش‌آموزان در دوره متوسطه و شكوفاسازي استعدادهاي آنهاست.

مولف كتاب راهنماي معلم كارآفريني با بيان اين كه فصل اول اين كتاب درباره خودشناسي و موفقيت است، يادآور شد:‌ نحوه راه‌اندازي كسب و كار و مديريت در آن،‌ شروع كسب و كار و ارزيابي شاخص‌هاي مختلف آن، برخي از محورهاي اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

وي با تاكيد بر اين كه دغدغه بيكاري در سراسر دنيا وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به واگذاري بسياري از بخش‌هاي دولتي به بخش خصوصي، انجام فعاليت‌هاي اقتصادي راحت‌تر از گذشته شده است و افراد مي‌توانند با ذهن خلاق خود مشاغل پردرآمدي را براي خويش ايجاد و از فرصت‌هاي موجود استفاده كنند.

دكتر عزيزي در پايان اظهار داشت: راهنماي درس كارآفريني دوره متوسطه اكنون تكميل شده و اعتباربخشي‌هاي لازم صورت گرفته است. همچنين محتواي درس كارآفريني بر محور سند برنامه درسي ملي تنظيم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

پربازدیدترین

اخبار مرتبط

تازه‌ها

پربازدیدها