دكتر محمد عزيزي در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به وضعيت كسب و كار در جامعه ايران، تصريح كرد: دانشآموزان بايد از مسير استخدام در شركتها و ادارات خارج شوند و الگويي براي خودشان بيايند و كسب و كار مورد علاقهاشان را راهاندازي كنند.
وي با اشاره به اين كه انگيزه كارآفريني ميان جوانان در نظام آموزشي ايران تعريف نشده است، توضيح داد: هدف از تاليف اين كتاب، تشريح مسير شغلي براي دانشآموزان در دوره متوسطه و شكوفاسازي استعدادهاي آنهاست.
مولف كتاب راهنماي معلم كارآفريني با بيان اين كه فصل اول اين كتاب درباره خودشناسي و موفقيت است، يادآور شد: نحوه راهاندازي كسب و كار و مديريت در آن، شروع كسب و كار و ارزيابي شاخصهاي مختلف آن، برخي از محورهاي اين كتاب را تشكيل ميدهند.
وي با تاكيد بر اين كه دغدغه بيكاري در سراسر دنيا وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به واگذاري بسياري از بخشهاي دولتي به بخش خصوصي، انجام فعاليتهاي اقتصادي راحتتر از گذشته شده است و افراد ميتوانند با ذهن خلاق خود مشاغل پردرآمدي را براي خويش ايجاد و از فرصتهاي موجود استفاده كنند.
دكتر عزيزي در پايان اظهار داشت: راهنماي درس كارآفريني دوره متوسطه اكنون تكميل شده و اعتباربخشيهاي لازم صورت گرفته است. همچنين محتواي درس كارآفريني بر محور سند برنامه درسي ملي تنظيم شده است.
نظر شما