شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰
سرمايه‌گذاري براي تحصيل و مطالعه ورزشكاران

مربي دروازبان‌هاي تيم فوتبال اميد ايران عنوان كرد: تحصيلات دانشگاهي و مطالعه روزانه، دو امر جداناپذيرند. با توجه به ضعف بسياري از ورزشكاران در تحصيلات دانشگاهي بايد در اين امر سرمايه‌گذاري بيشتري صورت گيرد.\

سيدهادي طباطبايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: افزايش ميزان دانش و آگاهي در هر زمينه‌اي باعث مي‌شود تمامي تصميم‌گيري‌ها و همچنين رفتار فرد تحت تاثير قرار گيرد و ديدگاه شخص نسبت به مسايل مختلف حتي موضوعات روزمره تغيير و شكل مناسبي به خود مي‌گيرد.

به اعتقاد وي، هرچه ميزان مطالعه و كسب علم از سوي افراد به ويژه ورزشكاران بيشتر شود، گنجايش علمي آن‌ها نيز افزايش مي‌يابد و عملكرد آن‌ها باتوجه به گسترش يافتن دامنه تفكر آن‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

وي بيان كرد: فرهنگ‌سازي از طريق كتاب‌خواني ميسر است اما بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه افزايش ميزان مطالعه مانند تزريق اطلاعات نيست و بايد اين موضوع را درك كرد كه در كنار جنبه قهرماني، بايد كتاب و مطالعه قرار داشته باشد تا با گذشت زمان به يك فرهنگ در ميان ورزشكاران تبديل شود.

دروازبان سابق تيم ملي ايران تاكيد كرد: براي غني‌سازي فرهنگ در ورزش بايد در حوزه ورزش قهرماني رده‌هاي سني پايه به فعاليت و سرمايه‌گذاري پرداخت. نتيجه اين كار داشتن ورزشكاراني آگاه و عالم نسبت به موضوعات مختلف به ويژه ورزش در آينده خواهد بود.

طباطبايي ادامه داد: براي تحقق اين امر بايد با برنامه‌ريزي مناسب به سراغ كودكان و دانش‌آموزان برويم تا در قدم نخست، آن‌ها را با ورزش و آمادگي بدني به شكل اصولي از طريق كتاب و مطالعه آشنا و پس از آن براي ارايه ورزش‌‌هاي علمي به آن‌ها اقدام كنيم.

وي درباره وضعيت كتاب‌هاي ورزشي گفت: ورزشكاران در هر حوزه‌اي بايد مطالعه كنند اما مهم‌ترين اين موضوعات، روانشناسي، آمادگي جسماني، تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي مورد نياز است كه با توجه به وجود منابع مناسب در اين حوزه، بايد تلاش بيشتري در به‌روز شدن آن‌ها شود.

طباطبايي افزود: امروزه حوزه نشر كتاب‌هاي ورزشي فعاليت موثري دارد و كتاب‌هاي مناسبي منتشر مي‌شوند. در پاسخ به عده‌اي از ورزشكاران كه عقيده دارند كتابي برا ي ورزشكاران حرفه‌اي وجود ندارد بايد گفت كه كتاب‌هاي مقدماتي در بسياري از موارد، اطلاعاتي را ارايه مي‌كند كه حتي حرفه‌اي‌ها هم از آن اطلاعي ندارند. پس ورزشكاران در هر شرايطي بايد به مطالعه و كسب اطلاعات تازه در رشته ورزشي تخصصي‌اشان و كل ورزش بپردازند.

دروازبان سابق تيم ملي و باشگاه استقلال تهران تصريح كرد: براي افزايش مطالعه در ميان ورزشكاران راه‌هاي بسياري وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به راه‌اندازي نمايشگاه و حتي كتابخانه در باشگاه‌هاي ورزشي اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط