به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این کتاب که به صورت محدود و برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ رونمایی شده بود اکنون در اختیار علاقمندان به سینما و کارگردانی فیلم قرار گرفته است.
داوود مرادیان برای معرفی کتابش در پشت جلد کتاب آورده است: «در پایان یکی از کلاسهایم یکی از شاگردانی که آزمون داده بود آزمون و بالتبع کلاس را «مزخرف» خواند.
استدلالش این بود که هنرجویان باید در کلاس کارگردانی به سرعت دست به دوربین شوند و چند فیلم کوتاه بسازند و سواد بصری و مانند آن نیزباید در دل دوره ساخت فیلم، آموزش داده شود.»
عالم سینما و تصویر، عالمی سخت و درعین حال ساده نماست. شاید لذت «سه، دو، یک گفتن» هر هنرجویی را با این عالم هم داستان کند، اما آیا این منطق در موسیقی نیز حاکم است؟ مثلاً نوازندگی در آغاز از نت خوانی شروع میشود. آیا توقع هنرجوی ترم یک نوازندگی این است که همان اول کار، ساز بردارد و در کوچه و خیابان بنوازد و بعد سر فرصت نتها، گوشه ها و ردیفها را بیاموزد؟ آیا در هیچ هنری جز سینما و عکاسی که هنر دیجیتال است. چنین تصوراتی پذیرفتنی خواهد بود؟ آیا نواختن ساز بدون ریتم مشخص و درست. شنوندهای خواهد داشت و ماندگار خواهد بود؟»
کتاب «آنسوی لنز» در ۳۴۰ صفحه و در ۶ فصل به زیر چاپ رفته است. این فصلها شامل بستری برای تماشا، ساده سازی بصری، توهم عمق در فضای دوبعدی، تاثیر تون در سینما، تاثیر رنگ در سینما و قوانین گشتالت و کیفیت بصری است.
این کتاب در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۶۲۰ هزار تومان توسط انتشارات ساقی برای علاقهمندان به هنر سینما وارد بازار نشر ایران شده است.
نظر شما