سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
تبلیغات محیطی درباره نمایشگاه کتاب تقویت شود

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، ر ضرورت تبلیغات محیطی و فعالیت بیشتر صداوسیما در جذب مخاطبان به نمایشگاه کتاب تاکید کرد.

سیدعلی یزدی‌خواه در حاشیه بازدید از سی‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تأمین کاغذ گفت: بخش عمده قیمت تمام‌شده کتاب مربوط به کاغذ است و اگر نتوانیم قیمت کاغذ را برای ناشران متناسب‌سازی کنیم، کل صنعت چاپ، کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

کتاب فیزیکی ارتباط مستقیم با محتوا برقرار می‌کند

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی به‌وجودآمده برای خانواده‌ها گفت: با توجه به این وضعیت، اقبال مردم به کتاب‌های الکترونیکی بیشتر شده است، اما هیچ‌چیز جای کتاب کاغذی را نمی‌گیرد؛ چراکه کتاب دارای روح است و ارتباط مخاطب را با محتوا برقرار می‌کند.

کارنامه کمیسیون فرهنگی در حمایت از فرهنگ، قابل دفاع نیست

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان نمره شایسته‌ای به عملکرد کمیسیون فرهنگی در یک‌سال و اندی گذشته داد، افزود: همه تقصیر متوجه کمیسیون فرهنگی نیست؛ چراکه بودجه را دولت پیشنهاد می‌دهد و در مجلس تنها می‌توانیم ۷ تا ۸ درصد آن را جابه‌جا کنیم. اگر بیشتر از این میزان تغییر دهیم، ساختار بودجه به‌هم می‌ریزد، دولت مخالفت می‌کند و شورای نگهبان نیز آن را دخالت در اجرا تلقی خواهد کرد.

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اقدامی ارزشمند است

یزدی‌خواه با ابراز امیدواری نسبت به بهبود عملکرد کمیسیون فرهنگی در سال آینده، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را اقدامی قابل تقدیر دانست و افزود: با توجه به اینکه مردم ایران متمدن هستند و پیشینه تاریخی ما به بیش از ۱۰ هزار سال بازمی‌گردد و میراث فرهنگی ما در جهان زبانزد است، برگزاری نمایشگاه کتاب در نوع خود اقدامی ارزشمند است.

همکاری مؤثر وزارت ارشاد با ناشران

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه کتاب افزود: در این بازدید، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با غرفه‌داران، با توجه به اجاره‌های مناسبی که از آن‌ها دریافت شده، مثبت ارزیابی می‌شود.

لزوم تبلیغات گسترده‌تر برای نمایشگاه کتاب

یزدی‌خواه با تأکید بر ضرورت تبلیغات محیطی و فعالیت بیشتر صداوسیما در جذب مخاطبان به نمایشگاه کتاب گفت: امکان خرید اینترنتی و ارسال رایگان، قابلیت بسیار خوبی است که طی سال‌های اخیر در نمایشگاه ایجاد شده و ممکن است بر میزان شلوغی یا خلوتی نمایشگاه تأثیر بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین