دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
روایتی از فعالیت ۶ شعبه «خوب‌بوک» در مشهد/ تجربه‌ای نو از کتابخوانی با شعار «کتاب در جریان زندگی»

خراسان‌رضوی- مجموعه «خوب‌بوک» با ۶ شعبه حضوری در مشهد و همچنین فروشگاه مجازی به دنبال سبک جدیدی از وارد کردن کتاب به میان زندگی عموم مردم است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): «خوب‌بوک» عنوان پلتفرمی اینترنتی و حضوری شرکتی با عنوان «خردآفرینان سپهر» است که به دنبال عرضه، فروش و توزیع کتاب در میان مردم با شعار «کتاب در جریان زندگی» است. این مجموعه در مشهد ۶ شعبه حضوری فعال دارد و فروشگاه مجازی تخصصی کتاب آن نیز به‌صورت اینترنتی در دسترس عموم است. تمرکز «خوب‌بوک» بر ادبیات، روان‌شناسی، کودک و نوجوان است و این مجموعه با هدف دسترسی آسان، قیمت منصفانه و افزایش فرهنگ مطالعه، رویکردی نوین را در فروش کتاب در پیش گرفته است. فروشگاه‌های کوچک این مجموعه در میان زندگی مردم و در جریان مسیر زندگی عموم در کافه‌ها و مجتمع‌های تجاری قرار گرفتند.

تلاش برای خارج کردن کتاب از قفسه‌های سنتی کتاب‌فروشی‌ها

الیاس علیزاده، مدیرعامل شرکت خردآفرینان سپهر (خوب بوک) در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه این پلتفرم عضو پارک علم و فناوری است، گفت: حدود پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کردیم و هدفمان این بود که کتاب را از قفسه‌های سنتی کتاب‌فروشی‌ها بیرون بیاوریم و در دل زندگی روزمره مردم قرار دهیم.

علیزاده ادامه داد: برای این کار، کتاب‌فروشی‌های کوچک و نقلی را در فروشگاه‌ها و کافه‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم. این یعنی در کنار مجموعه‌هایی که پرمخاطب هستند، بخشی را به قفسه‌های کتاب اختصاص داده‌ایم تا مشتریان آن فضا، همزمان با برنامه و خرید خود، فرصت و امکان بررسی و تهیه کتاب را هم داشته باشند.

روایتی از فعالیت ۶ شعبه «خوب‌بوک» در مشهد/ تجربه‌ای نو از کتابخوانی با شعار «کتاب در جریان زندگی»

وی افزود: اولین شعبه خوب بوک، سال ۱۳۹۹ در هایپرمی پاژ مشهد راه‌اندازی شد تا کتاب را جلوی چشم مردم بیاوریم و به جریان زندگی‌شان اضافه کنیم؛ به همین دلیل، شعار ما «کتاب در جریان زندگی» شکل گرفت.

علیزاده ادامه داد: فرض کنید فردی برای خرید روزمره به یک مرکز تجاری رفته یا در یک کافه نشسته است. وقتی چشمش به کتاب‌ها می‌افتد، ممکن است یکی را بردارد، ورق بزند و به خواندن علاقه‌مند شود. این کار نه‌تنها سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد، بلکه افراد را به شکل ناخودآگاه وارد دنیای کتاب می‌کند.

کتاب‌فروشی‌های کوچک و مینیاتوری در مجموعه‌های بزرگ

مدیرعامل «خوب‌بوک» با اشاره به اینکه در انتخاب کتاب‌ها، بهترین ترجمه‌ها و پرفروش‌ترین عناوین در اولویت قرار دارند، بیان کرد: کتاب‌هایی را که مخاطب بیشتری دارند، در فروشگاه‌های فیزیکی عرضه می‌کنیم، اما کتاب‌های تخصصی و خاص‌تر را می‌توان از طریق وب‌سایت خوب بوک تهیه کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه فروشگاه‌های «خوب‌بوک» به‌صورت زنجیره‌ای به هم متصل‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۶ شعبه فعال در مجتمع تجاری آبان، هایپرمی پاژ، کافه اهالی، کافه حوالی، کافه کتاب روستای کنگ طرقبه و کارخانه نوآوری مشهد در حال ارائه خدمت به علاقمندان هستند.

روایتی از فعالیت ۶ شعبه «خوب‌بوک» در مشهد/ تجربه‌ای نو از کتابخوانی با شعار «کتاب در جریان زندگی»

علیزاده یادآور شد: شعبه کارخانه نوآوری به عنوان جدیدترین شعبه راه‌اندازی شده که تمرکز آن بر کتاب‌های حوزه کسب‌وکار است.

مدیرعامل «خوب‌بوک» اضافه کرد: در هر فروشگاه، حدود ۸۰۰ تا هزار عنوان کتاب ارائه می‌شود و همچنین تعامل ما با کافه‌ها و فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هم برای ما و هم برای آن‌ها سودآور باشد.

وی ادامه داد: این کتابفروشی‌ها کوچک اما در دل یک هایپرمارکت‌ها و مجتمع‌های تجاری و کافه‌های بزرگ در مشهد هستند. در واقع کتابفروشی‌هایی با مقیاسی مینیاتوری هستند.

تلاش برای رضایت مخاطب با خدمات پس از فروش کتاب!

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از اقدامات نوآورانه خوب بوک، ارائه خدمات پس از فروش برای کتاب است، افزود: دو روز پس از خرید، با مشتری تماس می‌گیریم و درباره تجربه خرید کتاب از او می‌پرسیم. همچنین اطلاعاتی درباره کتابی که تهیه کرده، در اختیارش قرار می‌دهیم. علاوه بر این، از او می‌پرسیم که به چه حوزه‌ای علاقه دارد و بر اساس آن، کتاب‌های پیشنهادی را معرفی می‌کنیم. هر هفته نیز جدیدترین عناوین را برای او ارسال می‌کنیم.

روایتی از فعالیت ۶ شعبه «خوب‌بوک» در مشهد/ تجربه‌ای نو از کتابخوانی با شعار «کتاب در جریان زندگی»

مدیرعامل «خوب‌بوک» در پایان همچنین به تولیدات فرهنگی این مجموعه اشاره کرد و گفت: ما دو محصول محتوایی تولید می‌کنیم؛ اول پادکست «مواجهه» که به بررسی ادبیات کلاسیک می‌پردازد و دوم، نشریه الکترونیکی خوب بوک که لینک آن برای اعضای ما ارسال می‌شود.

به گزارش ایبنا خوب بوک، با رویکرد نوآورانه، نه‌تنها در حوزه فروش کتاب، بلکه در ایجاد تجربه‌ای متفاوت از مطالعه، مسیری تازه را پیش گرفته است. شعب «خوب‌بوک» در مناطق مختلف مشهد تقریباً پراکنده هستند و امکان دسترسی به آن نیز سهل و آسان است. ساعت کاری این فروشگاه‌ها تابع فعالیت و ساعت کاری مجتمع میزبان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها