پنجشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
اهمیت اقناع‌ در ارتباطات فناورانه/ تلاش برای ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه

خراسان‌رضوی- استاد دانشگاه و پژوهشگر جامعه‌شناسی تبلیغات بر اهمیت اقناع‌سازی در ارتباطات فناورانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مسعود تقی‌آبادی در چهارمین هم‌نشست از سلسله نشست‌های تعاملی «گفتگو درباره ارتباطات کارآفرینی» که با موضوع «ارتباطات فناورانه: شبکه‌های اجتماعی و اقناع آنلاین» چهارشنبه شب در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی صنعت، معدن، کشاورزی مشهد با حضور علاقه‌مندان، فعالین و کنشگران و دبیری فائزه اعتمادگلستانی، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه تهران برگزار شد، به رشد و توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته اشاره کرد و گفت: این تحولات ارتباط آسان و سریع بین تبلیغ‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند. با پیچیده‌تر شدن اینترنت، دستگاه‌های جدید مانند انواع مختلف دستگاه‌های همراه و گجت‌های پوشیدنی و عرصه‌های جدید مانند شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای تبلیغ‌کنندگان و خرده‌فروشان فراهم کرده‌اند تا به مصرف‌کنندگان هدف خود دست یابند و محصولات و خدمات خود را ترویج دهند. در زمینه بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک نیز نقش فناوری رسانه‌ای از نظر عملکرد، مانند سطوح مختلف تعامل و معیارهای تولید شده توسط چنین عملکردی مانند نظرات مصرف‌کنندگان و رتبه‌بندی محصولات بسیار بررسی شده است.

وی در ادامه به اهمیت اقناع‌سازی در ارتباطات فناورانه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هدف نهایی تبلیغات «متقاعد کردن و اقناع‌سازی مصرف‌کنندگان هدف برای پذیرش یک محصول خاص، خدمت یا ایده» است، محققانی که روان‌شناسی تبلیغات و بازاریابی را مطالعه می‌کنند به شدت بر نظریه‌های اقناع تکیه کرده‌اند و این روشن می‌کند که افراد چگونه اطلاعات تجاری را پردازش می‌کنند. با توجه به اهمیت اقناعی برای به نتیجه رسیدن تبلیغات، فهم عمیق‌تر رویکردهای روانی و فناورانه ارتباطی تبلیغات آنلاین، در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروش باعث مواجه صحیح با اقناع‌گری آنلاین چه از دریچه مخاطب و مصرف‌کننده و چه از دریچه یک متخصص تبلیغات و روابط عمومی و.. می‌شود تا با ابزارهایی علمی دست به اقناع مخاطبان بزند.

اهمیت اقناع‌ در ارتباطات فناورانه/ تلاش برای ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه

این پژوهشگر حوزه تبلیغات افزود: قاعده‌هایی که در این هم‌نشست ارائه می‌شوند، جامع نیستند و تنها جنبه‌ای از موضوع را نشان می‌دهند. با پیشرفت و ظهور فناوری‌های جدید و اشکال جدید تبلیغات و بازاریابی با استفاده از رسانه‌های نوظهور، شاهد نشانه‌های بیشتری خواهیم بود که قادر به تحریک قاعده‌های هیوریستیک هستند که قبلاً شناسایی شده‌اند و همچنین قاعده‌های جدید.

در پنل دوم نیز دبیر نشست با مهمانان متخصص حاضر در برنامه به گفتگو پرداخت و تجربیات آنان در سازمان‌های گوناگون را مورد واکاوی قرار داد. در این راستا فائزه اعتمادگلستانی بیان داشت: نشست‌های ارتباطات کارآفرینی با هدف برقراری ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه در علوم انسانی به ویژه علوم ارتباطات برگزار می‌شود و تلاش دارد تا بتواند در عصری که رسانه‌ها در همه بخش‌های زندگی بشر اثرگذار هستند، از آسیب‌های احتمالی مواجهه نادرست با فناوری های ارتباطی جلوگیری کرده و بهره‌مندی هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های آن را برای عموم جامعه به ویژه کارآفرینان فراهم کند.

اهمیت اقناع‌ در ارتباطات فناورانه/ تلاش برای ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه

به گزارش ایبنا این سلسله نشست‌ها با محوریت مفاهیم میان رشته‌ای ارتباطات و کارآُفرینی و فرهنگ سازمانی از نیمه دوم سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است و پس از پرداختن به موضوعات گوناگون، در چهارمین جلسه به موضوع «ارتباطات فناورانه: شبکه‌های اجتماعی و اقناع آنلاین» پرداخته شد. این نشست‌ها با حضور متخصصین علوم مرتبط با کسب‌وکار و کارآفرینی و همچنین علم ارتباطات و رشته‌های همپیوند با آن در محیط های علمی و همچنین نوآور و خلاق و برگزار می‌شود و مشتمل بر دو بخش «ارائه توسط سخنران» و «گفتگو حضار با یکدیگر» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها