شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰
«اسرار تمدن يونان باستان» به چاپ سوم رسيد

هفته گذشته، ناشران كتاب‌هاي تاريخ و جغرافيا 24 عنوان كتاب در گروه تاريخ و جغرافيا به بازار كتاب عرضه كردند. در بين اين آثار، «اسرار و تمدن يونان باستان» به قلم بهنام محمدپناه به كوشش انتشارات سبزان به چاپ سوم رسيد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ناشران كتاب‌هاي تاريخي، 24 عنوان كتاب اين حوزه را با چاپ‌هاي نخست و تجديد چاپي به بازار كتاب‌هاي تاريخي عرضه كرده‌ و برخي از اين كتاب‌ها به چاپ‌هاي بالايي رسيده و در دسترس تاريخ‌پژوهان قرار گرفته است.

كتاب «اسرار تمدن يونان باستان» به جنبه‌هاي مختلف فرهنگ و تمدن يونان باستان مي پردازد. خدايان و افسانه‌ها، تاريخ، معابد و مشاهير يونان باستان موضوعاتي است كه فصل‌هاي پنج‌گانه‌ كتاب را به خود اختصاص داده است. ايلياد و اديسه هومر، برجسته‌ترين افسانه‌اي است كه در فصل دوم به آن پرداخته مي‌شود.

قديمي‌‌ترين تمدن‌هاي يوناني همچون تمدن مينويي، تمدن ميسني تا جنگ‌هاي ايران و يونان در عصر هخامنشي، ظهور اسكندر و تمدن‌ هلني، تبديل شدن يونان به مستعمره‌ امپراتوري روم و بعدها بيزانس و حتي عثماني از موضوعات مطرح شده در فصل سوم كتاب است.

در فصل بعدي سه معبد معروف يونان يعني آكروپوليس آتن، آپولو در دلفي و معبد زئوس در المپيا بررسي مي‌شوند. در فصل پاياني نيز مشاهيري چون سقراط، افلاطون، ارسطو، بقراط، فيثاغورس، بطلميوس، هرودت، گزنفون، موفوكل و... به اختصار معرفي مي‌شوند در انتهاي كتاب نيز تصاويري در ارتباط با تمدن يونان ضميمه شده است.
«باستان‌شناسي ايلام» با ترجمه زهرا باستي، «بياموز از ناپلئون» با ترجمه بنيامين كبيري، «تاريخ تحولات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ايران در دوره افشاريان و زنديان اثر مهري ادريسي آريمي، «تاريخ خلافت عباسي از آغاز تا پايان آل بويه» اثر سيذ احمدرضا خضري، «تبريزي قديم» به كوشش محمدعلي جديدالاسلام، «داريوش بزرگ» اثر سعيد قانعي، «زندگي نامه كوروش بزرگ: بر اساس معتبرترين آثار و اسناد تاريخي» به قلم بهنام محمدپناه، «مردي از كاث» به كوشش زهرا اروني و هزار و يك حكايت تاريخي به قلم محمود حكيمي در دسته كتاب‌هاي تاريخي اين هفته از راهنماي كتاب هفته قرار مي‌گيرد.

همچنين دو كتاب با نام‌هاي «خودآموز و مفاهيم پايه GIS» به قلم اميد تي‌تي دژ و «خلاصه مباحث اساسي كارشناسي ارشد جغرافيا (مباني جغرافياي انساني، مباني جغرافياي طبيعي، فلسفه جغرافيا، مباني و ايران)» به كوشش مرتضي مجمدجاني در حوزه جغرافيا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط