دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
اندیشه‌های کرکگور بررسی خواهد شد

خراسان‌رضوی - هم‌زمان با صد و بیستمین جلسه‌ کتاب‌خوانی «به وقت کتاب» اندیشه‌های کرکگور و ویتگنشتاین با موضوع مرگ، معنای زندگی و ایمان توسط امین‌ فردوس‌آرا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، هم‌زمان با صدوبیستمین جلسه کتاب‌خوانی «به وقت کتاب» سه‌شنبه هشتم خردادماه اندیشه‌های کرکگور و ویتگنشتاین با موضوع مرگ، معنای زندگی و ایمان توسط امین فردوس‌آرا، منتقد ادبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حضور پررنگ مرگ در زندگی این دو فیلسوف، بررسی یادداشت‌های ویتگنشتاین جوان: مرگ همچون یک آزمون، بررسی برخی فقرات تراکتاتوس پیرامون مرگ و بررسی یکی از بندهای تاملات مارکوس اورلیوس و شباهت آن با اندیشه ویتگنشتاین برخی از مباحث مطرح شده در بخش اول این نشست ادبی با موضوعِ «مرگ» است.

بخش دوم این رویداد فرهنگی نیز که «معنای زندگی» نام دارد شامل مباحثی نظیرِ ابدیت و معنای زندگی در تراکتاتوس، امور گفتنی و امور نشان دادنی در تراکتاتوس و معنای زندگی از منظر کی‌یرکگور می‌پردازد.

در بخش سوم این نشست که «ایمان» نام دارد نیز «یا این یا آن و اضطراب نهفته در این عبارت»، «جهش ایمانی و ایمان شورمندانه» و «ایمان شورمندانه در مقایسه دوبارزاده‌گان ویلیام جیمز و حکمت سرد ویتگنشتاین» به بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایبنا، صد و بیستمین جلسه کتاب‌خوانی «به‌وقت کتاب» فردا سه‌شنبه در شاهد ۷۹، اولین کوچه ماشین رو سمت راست، پلاک ۶، طبقه پایین برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها