یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
چراغ کتابفروشی «نشر و قلم» خاموش شد

لرستان- کتابفروشی «نشر و قلم» خرم‌آباد با ۴۰ سابقه در حوزه کتاب دانشگاهی و فنی مهندسی و عمومی تعطیل شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): هر کتابفروشی چراغی است که راه را می‌نماید. فانوسی است در دل کوره راه. مقصدی است برای هر گمگشته تا آن در بیراهه مانده را نجات بخشد. خانه امنی برای اهل فکراست.

در روزهای اخیر کرکره کتابفروشی ۴۰ ساله‌ای در مرکز شهر خرم‌آباد پایین کشیده و چراغش خاموش شد، کتاب‌فروشی که یادآور خرید منابع دانشگاهی بود که امکان نداشت کسی دست خالی از آنجا بازگردد. کتاب‌فروشی «نشر و قلم» در خیابان امام خمینی (ره) خرم‌آباد مرکزی برای خرید انواع کتاب‌های علمی، آموزشی، دانشگاهی و عمومی که اینک چراغش خاموش شده است.

چراغ کتابفروشی «نشر و قلم» خاموش شد

مهرداد یزدان‌پناه موسس کتابفروشی «نشر و قلم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا دلیل اصلی تعطیلی این کتابفروشی را افزایش اجاره‌بها و عدم کسب درآمد عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت کاغذ و تورم به وجود آمده در این حوزه سبب کاهش قدرت خرید کتاب برای مخاطبان شده است.

یزدان‌پناه گفت: متاسفانه اخیراً کار به جایی رسید که کتابفروشی جز ضرر، دیگر عایدی برایمان نداشت.

وی افزود: عدم حمایت مسئولان در حوزه مالیاتی، شهرداری و دارایی و فرهنگی از ادامه فعالیت دلسردمان کرد.

مدیر کتاب‌فروشی «نشر و قلم» با بیان اینکه برخی ناشران نیز در حال حاضر حمایت نمی‌شوند و با مشکلاتی در زمینه چاپ و نشر کتاب مواجه شده‌اند، افزود: امیدوارم متولیان فرهنگی کشور، برای جلوگیری از تعطیلی‌های کتابفروشی‌ها و صنعت نشر کشور چاره‌ای بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها