شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام امسال برگزار می‌شود

ایلام- معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام امسال برگزار می‌شود.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام بیان کرد: برگزاری ۶ دوره مستمر جایزه کتاب سال در استان ایلام، از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ یک جریان هدفمند و شاخصی مهم و قابل اعتماد و تاثیرگذار فرهنگی و ادبی بود که مورد استقبال و مشارکت ناشران و مؤلفان قرار گرفته و این جریان در سال جاری به پله هفتم می‌رسد.

وی با اشاره به آماده بودن بسترهای لازم برای برگزاری هفتمین دوره جایزه کتاب سال در استان، افزود: بسترها و شرایط لازم برای برگزاری هفتمین دوره این جایزه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یکی از مؤسسات فرهنگی و هنری و مشارکت ناشران و مؤلفان استانی آماده است و به زودی فراخوان این جایزه منتشر خواهد شد.

محبی ادامه داد: برگزاری این جایزه موجب رونق هنر - صنعت نشر در جامعه و بالا رفتن سرانه مطالعه در جامعه و نیز تقویت انگیزه در میان ناشران و مؤلفان در آفرینش و انتشار آثار فاخر خواهد شد.

مؤلف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان جنگ با تکیه بر پنج رمان برتر دهه هشتاد» ادامه داد: تنوع محتوایی آثار ارسالی به دبیرخانه در حوزه‌های مختلف و در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال و مشارکت حداکثری ناشران و مولفان در برگزاری مطلوب این جایزه در طول ۶ دوره برگزاری مستمر بسیار ارزنده و قابل تقدیر بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری جایزه کتاب سال استان ایلام، فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ادبی ناشران ومؤلفان است که می‌توانند توانمندی‌های خود را به جوامع هدف نشان دهند.

محبی با اشاره به تنوع زبانی آثار مؤلفان در استان گفت: مؤلفان و ناشران استان ایلام در دو حوزه زبانی فازسی و کردی به انتشار و آفرینش آثار مشغولند و در قالب های ترجمه و تالیف در زبان کردی و گویش ها و لهجه‌های زیر مجموعه فعالیت مستمر دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با اشاره به دوسالانه شدن جایزه کتاب سال، گفت: با توجه به بازه زمانی دوسالانه شدن این جایزه، انتظار می‌رود آمار کمی آثار دریافتی به دبیرخانه از افزایش مناسبی برخوردار باشد.

به گزارش ایبنا، دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام (در سال ۱۳۹۶) توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم برعهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به مدیریت ملوک هاشمی بوده و با عنایت به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به صورت دوسالانه و سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها