یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
خاطرات سردار شهید راضی حمیدی اصل شهر ملاثانی کتاب می‌شود

خوزستان-مسئول دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ اولین فرمانده بسیج شهر ملاثانی خاطرات سردار شهید راضی حمیدی اصل تبدیل به کتاب می‌شود.

محمد جنت مکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با مروری بر زندگی شهید راضی حمیدی اصل اظهار کرد: این سردار شهید از جوانان فعال انقلابی شهر ملاثانی مؤسس و اولین فرمانده بسیج این شهر بود.

جنت مکان با توضیح اینکه سردار شهید حمیدی اصل از کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز بود، عنوان کرد: فرمانده بسیج ملاثانی در عملیات‌های مختلفی حضور داشت و در نهایت در عملیات خیبر در تیپ ۱۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده دسته شرکت کرد.

وی ادامه داد: سردار شهید حمیدی اصل در منطقه شرق رودخانه دجله مفقود شد و پس از ۱۵ سال پیکر پاکش به میهن بازگشت و در گلزار شهدای شهر ملاثانی به خاک سپرده شد.

مسئول دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با برنامه‌ریزی و حمایت دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این اداره کل قرار است توسط مؤسسه فرهنگی هنری خط سرخ حسینی ملاثانی تألیف و منتشر شود.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت با حضور جمعی از هم‌رزمان و اعضای خانواده شهید حمیدی اصل بر مزار این شهید والامقام حضور یافته و به مقام این شهید ادای احترام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها