پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
مردم در مراسم تشییع چه می‌گویند؟ / کندی حرکت خودروی پیکر شهدا در مشهد

خراسان‌رضوی- سیل جمعیت حاضر در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد باعث کندی حرکت خودروی حامل پیکرهای شهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، میلیون‌ها چشم و دل بیقرار در مشهدالرضا (ع) چشم انتظار ورود پیکر مطهر شهدای خدمت را کشیدند و همه در خیابان امام رضا (ع) ساعت‌ها منتظر رسیدن خودروی حامل پیکر پاک شهدا بودند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و به ویژه خیابان امام رضای مشهد مملو از زائران ایرانی و خارجی است که در مراسم تشییع خادم امام رضا (ع) حضور دارند و برای شهید سید ابراهیم رئیسی سنگ تمام گذاشتند.

سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر رییس جمهور شهید در مسیر مشایعت به خانه ابدی‌اش در حرم مطهر امام رضا (ع) به حدی است که خودرو حامل پیکر آیت الله رییسی بارها مجبور به توقف شد و مسیر را با کندی حرکت کرد.

پیرزن خمیده ۶۵ ساله چنارانی که به عشق آیت الله رئیسی در آیین تشییع پیکر شهید جمهور حضور داشت، گفت: رییس جمهوری خیلی خوبی داشتیم و من برای تشکر از این مرد خوب به مشهد آمدم تا در تشییع پیکرش شرکت کنم.

خانواده‌ای دیگر از بیرجند برای تشکر از رئیس جمهور شهیدشان به مشهد مقدس آمده‌اند.آن‌ها می‌گویند: آقای رئیسی ما تا ابد مدیون شما هستیم…ما مدیون شما و دیگر شهداییم.

عده‌ای دیگر در گوشه‌ای از خیابان امام رضا نوای «ای صفای قلب زارم / هرچه دارم از تو دارم» را زمزمه می‌کنند و اشک می‌ریزند.

عده‌ای دیگر با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا انزجار خود از جنایت‌های این دو کشور کودک کش را فریاد می‌زدنند.

با وجود اینکه مراسم تشییع از ساعت ۱۴ بعد از ظهر در مشهد آغاز شده و بیش از نیمی از مسیر طی شده است اما لحظه به لحظه خیل عظیم جمعیت افزوده می‌شود و مراسم تشییع به کندی پیش می‌رود و همچنان تا رسیدن خودرو به حرم مطهر رضوی باقی مانده است.

به دلیل جمعیت گسترده و ابراز عشق و ارادت پیش‌بینی می‌شود مسیر ۱۰ دقیقه ای چهارراه منتهی به حرم مطهر یک ساعته طی شود.

پیش بینی می شود همزمان با اذان مغرب به افق مشهد مراسم خاکسپاری در حرم مطهر رضوی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها