پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
«رئیسی» همسایه «هاشمی‌نژاد» / شهیدان خدمت مهمان پایین پای حضرت

خراسان‌رضوی- شهید سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و رئیس‌جمهور فقید کشورمان در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می‌شود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - لیلا نوعی: تواضع در برابر مردم و اشتیاق به خدمت؛ به گواه سال های خدمت شهید آیت الله سید ابراهیمی رئیسی در ایشان برجسته بود. همین ویژگی ممتایز کافی بود تا زمانی که خبر ناگهانی شهادت رییس‌جمهور مردمی کشورمان برسد، موجی از بی‌تابی گسترده مردم کشور عزیزمان ایران در شهرهای مختلف برانگیخته شود و سراز پای نشناسند.

شهید رئیسی معتقد بود باید صدای ملت ایران باشد، صدای قدرتی که متعلق به ملت، شهدا و شهید سلیمانی است. ایران سوگوار مردی است که اسوه و نماد خدمت گزاری بی منت و عاشق ولیعهدمان امام رضا علیه السلام و شهدا بود.

براساس اخبار قرار است پیکر مطهر شهید رئیسی روز پنجشنبه سوم خرداد ماه در دارالسلام حرم مطهر رضوی، در کنار آرامگاه شهید هاشمی‌نژاد، شهید خدمت اوایل انقلاب در رواق دارالسلام حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

هاشمی‌نژاد؛ مجاهدی روشنگر

شهید عبدالکریم هاشمی نژاد در سال ۱۳۱۱ در بهشهر استان مازندران متولد و در سنین جوانی عازم حوزه علمیه قم شد و به ادامه تحصیل در زمینه فقه و اصول پرداخت. وی در سال ۱۳۴۰ پس از فوت آیت الله بروجردی به مشهد مقدس مشرف شد و در محضر درس آیت الله میلانی و آیت الله شیخ مجتبی قزوینی به تحصیل علم پرداخت. سپس در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام بروجردی، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) در قم شرکت و در محضر آنان کسب علم کرد.

او دبیر حزب جمهوری اسلامی در مشهد بود و ۷ مهر ۱۳۶۰ هم زمان با روز شهادت امام جواد (ع)، سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد در حال خروج از کلاس درس توسط یکی از منافقان با عملیات انتحاری ترور شد و به شهادت رسید.

پیکر وی در رواق «دار السلام» حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد و به مناسبت شهادت او در خراسان سه روز عزای عمومی اعلام گردید. امام خمینی پس از شهادت هاشمی‌نژاد در سخنانی با تأیید مراتب فضل و مجاهدت هاشمی نژاد شخصیت وی را ستود. هم چنین رهبر معظم انقلاب از او به عنوان دانشمند مبارز فداکار یاد کرده است.

رییسی؛ خدمتگزار بی منت

حال بعد از گذشت ۴۳ سال، پیکر شهید دیگری از انقلاب اسلامی که در میدان و راه خدمت به شهادت رسیده است در این رواق، در کنار مزار شهید هاشمی‌نژاد آرام می‌گیرد. سید ابراهیم رئیسی که ۳۳ ماه در کسوت رئیس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و در لباس و سفر خدمت شهید شد. رهبر معظم انقلاب از او به عنوان رییسی عزیز و خستگی ناپذیر یاد کرده است. به مناسبت شهادت هشتمین رییس جمهور ایران در کل کشور پنج روز عزای عمومی اعلام شد.

همچنین آیت الله سید هاشم میردامادی نجف‌آبادی جدمادری مقام معظم رهبری و حضرات آیات شیخ حبیب‌الله گلپایگانی و شیخ غلامحسین تبریزی، سیدعلی موسوی نیز در رواق دارالسلام حرم امام رضا (ع) مدفون هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها