جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
هر روز حدود ۱۰۰ هزار بیننده یکتا داریم

مصطفی حائری گفت: ما هر روز در ایام نمایشگاه قریب به سه ساعت برنامه داشتیم و تقریباً روزانه چیزی حدود صد هزار بیننده یکتا داشته‌ایم که عددی جدی است.

مصطفی حائری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره ایده و دغدغه‌ای که منتهی به شکل‌گیری برنامه قفسه شد، گفت: دو اتفاق اصلی بود؛ یکی بحث نمایشگاه کتاب و جایگاهی که باید کتاب در نسل جدید ما داشته باشد. یک بحث هم جایگاه ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است به عنوان یک نهاد بالغ که تقریباً ۶۰ سال طول عمر این نهاد است و ورای کتاب، جایگاه ویژه‌ای در کل فرهنگ دارد. این دو دلیل باعث شد که ما برنامه قفسه را به مناسبت نمایشگاه کتاب در غرفه کانون پرورش فکری جلو ببریم و سعی کردیم افرادی داخل برنامه باشند که خودشان کانونی بوده‌اند و امروز نویسنده، بازیگر، فیلم‌ساز و برنامه‌ساز هستند و به فرهنگ کشور کمک می‌کنند.

حائری درباره موضوعات کارشده در این برنامه بیان کرد: به مناسبت نمایشگاه کتاب موضوع اصلی برنامه کتاب است. در کنار این، خاطرات کانونی خیلی از این عزیزان را دنبال کردیم. مثلاً سیدجواد هاشمی و رضا فیاضی که از بازیگران خوب کشورمان هستند، خودشان کانونی هستند و ما خاطرات این افراد را از گذشته در کانون دنبال کردیم و نقشی که بعدها توانستند برای کودکان و نوجوانان ایفا کنند.


تهیه‌کننده برنامه قفسه درخصوص همکاری کانون پرورش فکری و کدومو برای تهیه برنامه قفسه گفت: کدومو، چندسالی است که شکل گرفته و در حوزه معرفی محصولات فرهنگی از بازی گرفته تا کتاب و ویدیو و رسانه‌های تصویری نقش‌آفرینی کرده است و در این کار هم کارشناسان کدومو به کمک ما آمدند؛ برای اینکه بتوانیم آثار بهتر و نحوه انتخاب آثار را در ابتدا به کودک و نوجوان و در مرحله بعدی به والدین منتقل کنیم.


او درباره بازخورد مخاطبان از این برنامه گفت: برنامه ما از طریق پیام‌رسان‌های شاد و روبیکا به صورت زنده پخش می‌شود. ما هر روز در ایام نمایشگاه قریب به سه ساعت برنامه داشتیم و تقریباً روزانه در مجموع دو اپلیکیشن، چیزی حدود صد هزار بیننده یکتا داشته‌ایم که عددی جدی است. شاید این عدد حتی از بعضی از برنامه‌های تلوزیونی بالاتر باشد.


حائری افزود: سعی کردیم برنامه ریتم بالایی داشته باشد و در حد بضاعتی که در ایام نمایشگاه و در خود نمایشگاه داریم، در این بازه سه‌ساعته چیزی حدود ۶ الی ۷ مهمان داشته‌ایم؛ از شخصیتی مثل مل‌مل برای کودکان تا نویسندگان، بازیگران، خود نوجوانان و کودکان و قصه‌گوهای کانون مهمان برنامه ما بوده‌اند. سعی کردیم یک برنامه شاد و جذاب را برای کودکان و نوجوانان تدارک ببینیم.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط