پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
جدیدترین آمار فروش نمایشگاه کتاب اعلام شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام آخرین آمار فروش نمایشگاه کتاب از تمدید ساعت بازدید این رویداد طی روزهای پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هشتمین نشست خبری علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در ستاد اجرایی برگزار شد.

رمضانی با اشاره به حضور گسترده مردم در فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: مردم با حضور خود، پیام می‌رسانند که با همه ملاحظات اقتصادی به دنبال کتاب هستند و کتاب خریداری می‌کنند.

وی افزود: از ساعت‌های اولیه پارکینگ‌های نمایشگاه تکمیل شد. از مردم می‌خواهم که با وسایل حمل و نقل عمومی به نمایشگاه رفت و آمد کنند، در بخش مجازی نیز خرید خود را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

رمضانی با اشاره به برگزاری ۴۰ برنامه در هشت سرای اصلی نمایشگاه کتاب تهران، ادامه داد: تا پایان روز گذشته، ۲۳۲ برنامه فرهنگی برگزار شد؛ با احتساب برنامه‌های پنج‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) مجموع این برنامه‌های فرهنگی به ۲۷۲ برنامه می‌رسد. آمار این نشست‌ها با افزایش برنامه ناشران، حتماً بیش از چند هزار برنامه می‌رسد.

وی بیان کرد: امروز پنج‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) برنامه‌ای به مناسبت سالگرد بازگشت ناوگروه ۸۶ در سفر به دور دنیا توسط نیروی راهبردی ارتش اتفاق در انتهای حیاط مصلا برگزار خواهد شد.

رمضانی در ادامه به نظرسنجی روزانه اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی از مردم درباره نظافت نمایشگاه سوال شده بود و ۸۱ درصد از نظافت رضایت داشتند؛ در این زمینه باید گفت که در فضای نمایشگاه نظافت به دو شیوه مکانیزه، غیرمکانیزه به شکل مستمر انجام می‌شود.

وی همچنین به سه درخواست مردم اشاره و بیان کرد: مردم عموماً خواستار گسترش برنامه‌های تفریحی شده بودند، خواستار آبسردکن در فضای داخلی بخش‌ها بودند؛ همچنین به پیش‌بینی امکان اسکان مسافران تاکید شده بود.

به‌گفته رمضانی، ساعت کار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز و فردا پنجشنبه ۲۷ و جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا ۲۱ تمدید شده است.

رمضانی با اشاره به آمار فروش گفت: مردم تا پایان روز هشتم در بخش حضوری ۲۳۰ میلیارد تومان کتاب خریداری کردند که ۱۵۲ میلیارد تومان از درگاه‌های رسمی و ۷۸ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های غیررسمی انجام شده است.

وی همچنین درباره آمار فروش بخش مجازی افزود: در بخش مجازی، ۱۲۰ میلیارد تومان کتاب فروخته شده که سهم ناشران ۸۵ میلیارد تومان و سهم کتابفروشان ۳۵ میلیارد تومان است.

به‌گفته رمضانی، جمع کل خرید کتاب مردم تا پایان روز هشتم، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است، در مجموع می‌توان گفت که ۶۹۰ هزار نسخه کتاب خریداری شده که در ۴۱۰ هزار بسته ساماندهی شده‌اند.

رمضانی همچنین درباره هیئت رسیدگی به تخلفات روز گذشته نیز توضیح داد: این هیئت، ۱۱ رای صادر کرد؛ عمده این تخلفات شامل عدم رعایت ضوابط و مقررات، فروش کتاب بدون مجوز و بدون اعلام وصول بود.

به‌گفته وی، در این زمینه احکام شامل اخذ تعهد برای همه ناشران، کاهش متراژ غرفه برای پنج ناشر، تعطیلی غرفه سه ناشر و تعطیلی پنل مجازی برای دو غرفه به صورت موقت بود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها