پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مشهد به نام استاد رضا اشرف‌زاده مزین خواهد شد

خراسان‌رضوی - هم‌زمان با روز گرامی‌داشت مقام فردوسی در همایش «در سایه‌سار سرو سایه‌افکن» سالن اجتماعات دانشکده‌ علوم‌انسانی به نام استاد اشرف‌زاده، عطارپژوه، استاد دانشگاه و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی نام‌گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، همایش «در سایه‌سار سرو سایه‌افکن» که به مناسبت بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد. همچنین با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی سالن اجتماعات دانشکده‌ی علوم انسانی به نام استاد اشرف‌زاده، عطارپژوه، استاد دانشگاه و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی نام‌گذاری می شود.

سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مشهد به نام استاد رضا اشرف‌زاده مزین شد



در این مراسم که با نکو داشت رضا اشرف‌زاده همراه بود و با خوشامدگویی بتول فخراسلام، دبیر همایش و مدیر گروه ادبیات فارسی واحد مشهد آغاز شد او ضمن ذکر خیر مقدم و سپاسگزاری از کسانی که در برگزاری همایش یاری‌رسان بودند، نوید برگزاری نخستین همایش ملی دو سالانه را در اردیبهشت‌ماه ١۴٠۴ و پس از آن خبر تغییر نامِ سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را به نام رضا اشرف‌زاده اعلام کرد.

پس از آن دستیاران آموزشی گروه ادبیات فارسی و دانشجویان دکتری با اهدای لوح و هدیه و سبدهای گل از استاد رضا اشرف زاده تقدیر و تشکر کردند و رضا اشرف‌زاده سخنرانی خود را با محوریت نقش فردوسی در زنده نگاه داشتن زبان فارسی ارائه کردند.

سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مشهد به نام استاد رضا اشرف‌زاده مزین شد

پس از آن آیین شاهنامه‌خوانی توسط سمیه اکبری کفاش دانشجوی دکتری حماسی صورت گرفت و دو سخنران بعدی مهیار علوی مقدم و زکیه رجبی نیز پیرامون فردوسی و شاهنامه صحبت کردند.

به گزارش ایبنا؛ ضرب زورخانه‌ای به همراه شاهنامه‌خوانی توسط مرشد ارغوانی از دیگر رویدادهای همایش «درسایه‌سار سرو سایه‌افکن» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها