چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
روند بازطراحی کتابخانه‌های قدیمی زنجان قابل تقدیر است

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: روند بروزرسانی و بازطراحی کتابخانه‌های عمومی زنجان فرآیندی شایسته و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، فاطمه محمد بیگی در بازدید از کتابخانه‌های استان زنجان گفت: اقدامات و بازطراحی‌های انجام شده در کتابخانه‌های زنجان باعث شگفتی است و این بازدیدها منجر به اشتراک گذاری تجارب ارزشمندی میان استان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدیدهای استانی منشا خیر و برکت است، گفت: طی این بازدیدها می‌توان از تجارب سایر استان‌ها در امور بازطراحی کتابخانه‌ها استفاده کرد و نیز می‌توان از وقوع برخی موانع آتی پیشگیری کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با بیان اینکه روند بروزرسانی و بازطراحی کتابخانه‌های عمومی زنجان فرآیندی شایسته و قابل تقدیر است، کفت: کتابخانه‌های عمومی زنجان در مسیر حرکت رو به جلو قرار گرفته و فضاهای جدید متناسب با نیاز امروزی مخاطبان ایجاد شده است.

محمد بیگی ادامه داد: بخش تخصصی کودکان هدهد سفید زنجان که در طبقه فوقانی کتابخانه سیدافضل موسوی واقع شده، فضاسازی بسیار دلنشینی دارد و می‌تواند مروج کتابخوانی میان کودکان باشد.

وی ضمن اشاره به استقرار غرفه مشاغل در کتابخانه هدهد سفید زنجان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان زنجانی در بازطراحی و فضاسازی کتابخانه‌ها اقدامی ارزشمند است و استقرار غرفه مشاغل در کتابخانه ایده خوبی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: ایجاد ساختکده و اتاق علم از خدمات نوین کتابخانه‌های زنجان است و می‌تواند نوجوانان را به حضور در کتابخانه ترغیب کند.

محمد بیگی با بیان اینکه در حال حاضر قدیمی‌ترین کتابخانه استان قزوین نیز درحال بازسازی است، خاطرنشان کرد: از روند بازسازی کتابخانه سهروردی زنجان (قدیمی ترین کتابخانه استان زنجان) بازدید کردیم و می‎‌توان از تجارب این بازدید در بازطراحی کتابخانه خودمان استفاده کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اذعان کرد: امیدوارم تعاملات سازمانی از طریق این بازدیدها افزایش یابد و کتابخانه‌های عمومی در مسیر توسعه گام بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط