پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
۴۲ کتابخانه در زنجان بازسازی و بازطراحی شد

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در سه سال گذشته از فعالیت دولت سیزدهم؛ ۴۲ کتابخانه در زنجان بازسازی و بازطراحی شده است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: نوسازی و افزایش زیرساخت‌های مطالعه یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است و از ابتدای فعالیت آن اقدامات بسیاری در این بخش صورت گرفته است.

وی از بازسازی؛ بازطراحی و بهسازی ۴۲ کتابخانه در استان زنجان خبر داد و گفت: براساس تعاریف جدید، مسئله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران؛ اکنون به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‎شود، اضافه کرد: با توجه به به روز شدن خدمات فضای کتابخانه‌ای هم باید سازگار با آن باشد.

وی ادامه داد: امروز خدمات در این مراکز حدی گسترش یافته است که کتابخانه تنها مخزن و سالن مطالعه نیست؛ کتابخانه پایگاه فرهنگی-اجتماعی و مرکز گسترش اطلاعات حول محور کتاب است.

رضاخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۴ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است، گفت: خدمات هریک از این کتابخانه‌ها بر اساس نیازهای روز ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه با خدمات ارائه شده تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی رشد قابل توجهی داشته و نسبت به قبل ۱۲۶ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط